Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КАКО НАС ИДЕА И РОДА ВАРАЈУ: Ако наседнете на ове лажне „гратис“ акције, платићете ВИШЕ!

26.05.2016. 13:43
Пише:
Србија Данас/Српски телеграф
Idea
Идеа / Извор: Србија Данас

Када видите овакве акције, прво размислите да ли вам нешто продају јефтиније или вам подваљују!

Попуст једна пара

Бројни су примери где трговци као "велику акцију" и снижење рекламирају попуст од једне или неколико пара. Тако је литар млека, које коштало 69,29 динара , снижено на 68,99 динара. Када прерачунамо, испостави се да "велики" попуст износи тачно 30 пара. Да ствар буде гора, у Србији се у промету не налазе кованице од 10, 20 и 50 пара, па је такав попуст у сваком случају небитан.

Као што смо већ писали, у Меркаторовим продајним објектима постоји много проблема на које се свакодневно жале наши потрошачи, као што су сокови са руком писаним роком трајања (цео текст прочитајте ОВДЕ) или намазима на снижењу којима је рок трајања заправо истекао, али је накнадно незаконито промењен. (о чему смо детаљно писали ОВДЕ)

Да ово нису издвојени случајеви, показује и истраживање Српског телеграфа, који је данас писао шта се крије иза лажних „гратис“ акција у Идеа, Рода и Меркатор супермаркетима, који су сви у власништву Ивице Тодорића.

market
маркет / Извор: Србија Данас

Лажни "гратис"

Производи означени као "гратис" нису увек бесплатни. Испоставило се да нам трговци и артикле с том етикетом често и те како добро наплате. Редовна цена мушког гела за бријање је 244 динара. Два комада, с попустом од 50 одсто, коштају 534 динара, што је педесетак динара више него цена два комада без икаквог попуста. Како би нам отежали, трговци паковање с етикетом "20 одсто гратис" држе далеко од класичног.

Лажне акције снижења, једна цена на рафу, друга на каси, снижење од једне паре и погрешно израчунат попуст најчешће су преваре с којима се сусрећемо у продавницама.

НИСУ ОВДЕ ЧИСТА ПОСЛА: Након писања СрбијеДанас, Меркатор брже-боље повукао робу са рафова! (ФОТО)

На лажне акције није имун ниједан трговински ланац, али по броју случајних или намерних обмана предњаче маркети „Идеје“ и „Роде“, чији је власник хрватски тајкун Ивица Тодорић. То потврђују и искуства удружења за заштиту потрошача у којима кажу да се свака друга жалба ове врсте односи управо на ове трговинске ланце. Маркети ухваћени у лажним акцијама увек имају исто оправдање – ненамерна грешка.

idea
идеа / Извор: Србија Данас

На акцији скупље

Ако у маркетима наиђете на производ на снижењу коме је цена иста као пре, сматрајте се срећним. Под велом акције, трговци нам често подвале поскупљење. Тако је у једном маркету претходна цена чипса од 74,99 динара прецртана, а испод ње је дописана "снижена", која износи 89,99.

СРПСКА ТУГА: Радници у Идеи не могу да купе ни кифлу за топли оброк, али то није све! (ФОТО)

Зоран Николић, потпредседник Националне организације потрошача каже да су грешке могуће, али да трговци често праве и „невиђене глупости“.

- Невероватно је да неко себи допусти да као акцију рекламира снижење од једне паре. Сам натпис „акција“ привлачи потрошаче, али то су докази да му не смемо слепо веровати. Кад већ тржишна инспекција не ради свој посао, то могу да раде грађани, и то тако што ће казнити маркете који покушавају да их обману тако што у њих више неће ући, а за трговце нема горе казне – каже Николић за Српски телеграф.

Поводом оваквих проблема, контактирали смо Агрокор, као и тржишну инспекцију, али до одговора нисмо дошли до објављивања овог текста, зато им питања постављамо и јавно:

  • Да ли сте упознати са свим акцијама у маркетима у Идеиама и Родама широм Србије?
  • Ко контролише ове акције и одређује их?
  • Да ли знате да постоје акције да купите два комада неког производа за цену која је виша од куповне та иста два комада засебно?
  • Шта ћете урадити поводом ових сазнања, у смислу промене оваквих типова "акција" које варају потрошаче?