Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Михајловић: Конкурс за директора Железнице следеће недеље

03.10.2014. 12:21
Пише:
Танјуг
Zorana MIhajlović o mostu
Зорана МИхајловић о мосту / Извор: Србија Данас

БЕОГРАД - Потпредседница владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да ће влада врло брзо именовати в.д. директора "Железница Србија" и да ће следеће недеље објавити конкурс за избор генералног директора.

Михајловић је, након отварања скупа о развоју железнице на западном Балкану, рекла новинарима да се припрема документација за расписивање конкурса.

"Ми следеће недеље објављујемо конкурс за генералног директора Железнице", рекла је она.

Када је реч о именовању в.д. директора, Михајловић није прецизирала ко би могао да буде вршилац дужности директора, док не буде на конкурсу изабран генерални директор српске Железнице. Она је казала да "Железнице" функционишу и да је скупштина "Железница Србије" јуче одржала своју редовну седницу на којој је разговарала о реализацији чешког и руског кредита.

Михајловић је истакла да ће у наредне три године бити изграђено укупно 528 километара пруге, од чега ће 80 километара бити потпуно нове пруге а остатак се односи на реконструкцију и модернизацију.

"Железнице Србије" су најавиле да ће до 1. јануара бити реформисане и да ће започети пословање у 2015. са посебним предузећима за железничку инфраструктуру и превоз.

 

Приходи могу да буду много већи

 

Михајловић је, на скупу о развоју железнице на западном Балкану, упозорила да је Србија на листи конкурентности светског економског форума на 92. месту од укупно 121 земље по ефикасности железничког транспорта. Предочавајући да "Железнице Србије" годишње остварују приход од свега 100 милиона евра, потпредседница Владе је оценила да би то могло да буде много више.

voz
воз / Извор: Youtube Printscreen

Према њеним речима, пројекти железнице који су у току вредни су укупно 1,2 милијарде евра, и њен циљ је да сви буду завршени.

"Сасвим је сигурно да ће на самиту, који ће се одржати крајем децембра у Београду, српски премијер потписати са кинеским и мађарски премијером документ о новом пројекту, а то је модернизација постојеће пруге за брзине до 160 километара и градња нове пруге за брзине до 300 километара на правцу Београд-Будимпешта" навела је Михајловић.

Zorana Mihajlović
Зорана Михајловић / Извор: Србија Данас

 

Поводом тих пројеката, министарка је рекла да Србија покушава да изнађе моделе финансирања и да ће припрема студија изводљивости и свега другог што је потребно трајати током ове и наредне године да би радови могли да почну. Михајловић је казала да се припрема и нови закон о железници, који би требало да буде завршен до краја године и усвојен у првом кварталу 2015. Потпредседница Владе је нагласила да је циљ да железнице послују ефикасније и да ће, у складу са тим, у наредном периоду бити смањиване субвенције за железницу, односно издвајања за ту намену како год се она буду звала. На питање новинара када ће бити обновљене деонице пруге Београд Бар кроз Србију које су оштећене у мајским поплавамса, она је рекла да би све требало да буде завршено до краја фебруара 2015.

 

Раздвајање железничке структуре и превоза

 

Председник Скупштине "Железница Србије", Зоран Анђелковић, најавио је да ће железнице 1. јануара идуће године формално почети да послују као реформисано предузеће, и објаснио да ће врло брзо бити раздвојена железничка инфраструктура и превоз. Према његовим речима, циљ је да се до краја ове године обави и друга фаза, односно да се железнички превоз, раздвоји на превоз путника и робе.

Он је истакао да без тога "Железнице Србије" неће моћи ефикасно да послују нити да промене слику у јавности о функционисању железнице и новцу који се за њу издваја. Анђелковић је додао да су све државе дужне да улажу новац у железничку инфраструктуру и да би тако требало да буде и у Србији, као што држава улаже новац у путну мрежу.

Погледајте и: