Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Мундијал - маркетинг борба ривалских компанија

14.06.2014. 09:40
Nike, Adidas
Нике, Адидас / Извор: Youtube Printscreen

Званични спонзори СП у Бразилу у бољој су позицији, када је маркетинг у питању, од својих конкурената. Зато конкуренти ових компанија смишљају креативне начине како да искористе фудбалску позорницу на коју су упрте очи целог света.

Нике, највећи ривал Адидаса - званичног спонзора првенства у Бразилу - је на пример морао да смисли нову стратегију пошто ће терени и лопте на првенству бити Адидасови. Зато је Најк одлучио да спонзорише појединачне тимове (па и домаћина - Бразил), али и да у своју кампању укључи највеће звезде међу фудбалерима. Тако ће Најк спонзорисати Кристијана Роналда, Жерарда Пикеа, Вејна Рунија, Андреса Ињесту, Нејмара и Златана Ибрахимовића, а Адидас “само” играче који су по популарности мало ниже котирани од њих – Лајонела Месија, Фернанда Тореса и Икера Касиљаса, преноси BiF.rs

Мастеркард је 2007. године изгубио право на спонзорисање овог првенства које сада има Виса, па се тренутно бави маркетигном на сличним дешавањима – спонзорише два највећа европска фудбалска шампионата као и британску Рагби лигу.

Слична је ситуација и са технолошким компанијама. Док је Самсунг званични спонзор првенства, његов ривал Apple се досетио да помоћу фудбала изрекламира своју куповину Битса (Беатс Елецтроницс), произвођача слушалица и сервиса за стриминг музике. Тако је настала реклама која важи за најбољи рекламни спот са светских првенстава икад.

Coca-cola и даље тврди да није забринута због маркетиншких активности свог конкурента Пепсија, који је раније ове године објавио рекламу са најпознатијим светским фудбалерима снимљену у Бразилу, која нема директне везе са овим првенством али свима је јасно да алудира на исто.