Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Нова такса на увоз половних аутомобила

22.04.2014. 13:56
Automobili
Аутомобили / Извор: Профимедиа

БЕОГРАД - Од ове недеље у Србији ће грађани плаћати још једну таксу и пролазиће кроз још једну бирократску процедуру зарад куповине половног аутомобила.

Нови правилник о увозу половних возила, који је ступио на снагу у суботу, предвиђа да ће пре царињења и регистрације сви „половњаци“ који у Србију стижу из иностранства прво морати да иду на испитивање у неку од шест овлашћених институција, после чега ће добити уверење о извршеном испитивању, које ће им издати друга институција - Агенција за безбедност саобраћаја. То, међутим, не значи да ће се од данас возити безбеднији аутомобили него до јуче.

- Испитивањем се не утврђује да ли је пређена километража онолика колико показује возило. Не утврђује се ни да ли је возило хаварисано или не. Са аспекта утицаја на безбедност саобраћаја или заштиту потрошача, нови правилник не доноси ништа битно. То је само још једна процедура и још једна такса - каже Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја.

Према подацима са сајта Агенције за безбедност саобраћаја, увозници од сада на све досадашње трошкове морају да плате још и административну таксу од 280 динара и таксу за издавање уверења о испитивању возила од 3.000 динара. Наравно, мора се платити и само испитивање у некој од сертификованих организација, где су испитивања аутомобила до сада коштала око 5.600 динара. Да ли ће цена за проверу увозних возила бити нижа, остаје да се види.

Према информацијама АБС-а, проверава се усклађеност техничких карактеристика возила из саобраћајне дозволе са подацима из „одговарајућих база техничких карактеристика возила“.

- То испитивање је законом дефинисано као провера да ли је возило сагласно са прописима. Дакле, да ли су жмигавци сагласни са прописима, да ли су фарови сагласни и тако за разне системе у ауту. У пракси то је сравњење документације. Пролази се кроз папире и гледа да ли се подаци слажу - објашњава Окановић.

Ако се подаци из саобраћајне дозволе не слажу са подацима из база техничких карактеристика возила, увозници морају да обезбеде Потврду о саобразности (Цертифицате оф Conformity - ЦОЦ), коју могу да добију од овлашћеног представника произвођача увезеног аутомобила.

За сада није познато колико ће процедура испитивања трајати, а неизвесно је и да ли ће увозници аутомобила сами сносити трошак испитивања и издавања уверења или ће се овај издатак прелити на купце у виду виших цена половних возила.

(Данас)