НОВЕ ТАКТИКЕ ТРГОВАЦА БЕЛИМ РОБЉЕМ: Некада су у овоме превозили стоку, сада људе
Довијајући се на разне начине, уместо дотрајалих рибарских бродића или гумених чамаца, трговци људима користе старе теретне бродове како би избеглице превели у Европу.
Око 360 избеглица са брода Езаден су на сигурном, иако то није заслуга шверцера људима. Капетан и посада су већ давно побегли са брода и несрећне људе препустили полицајцима. Опет је италијанска Обалска стража, већ други пут протекле седмице, преузела и овај оронули теретњак, који је пре транспорта избеглица служио за превоз стоке, око 150 километара пред градићем Кротонеом, и избеглице распоредила по прихватним центрима на југу Италије.
За бескрупулозне шверцере велики бродови имају недостатак: то није цена јер је новац који узимају избеглицама и више него довољан за такву олупину, него уобичајени регистри бродова где се мора пријавити и власник брода. Бродски регистри као власника воде једно трговачко предузеће из Либана, али истражитељи верују како су криминалци одавно "преузели" брод. Још је мутнија прошлост брода Блуе Sky М, који је пред Италијом ухваћен само пар дана раније са 970 илегалаца. Он је стигао са заставом Молдавије, а утврђено је како је том броду ускраћена потврда о техничкој исправности пре неколико месеци и затражено од бродовласника опсежне мере за повећање безбедности, преноси Дојче веле.
Након тога је бродовласник обавестио службу како повлачи брод из промета - то је био брод који уопште више није био регистрован, него на путу да буде уништен. Таквих "бродова духова" има веома много.
Недостатак великих бродова за шверцере јесте и неувежбана посада. Езаден је након 29. децембра прошао поред Родоса и Крита, пловио уздуж западне обале Грчке да би коначно окренуо према Италији. Избеглице никад нису видели лица посаде – они су све време носили маске, а не знају тачно ни када је посада побегла са брода. Брод је наставио свој пут фиксираним курсом ка обали Италије. Тачније, и Езадеен и Блуе Sky М нису имали курс ка некој луци, него ка стрмим литицама италијанске обале, без икаквог начина да ико остане жив кад би брод ударио у земљу.
Прочитајте и: