Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Новине у новом Закону о заштити потрошача

15.09.2014. 12:22
Пише:
Танјуг
Kupovina
Куповина / Извор: Профимедиа

БЕОГРАД - Нови Закон о заштити потрошача, који почиње да се примењује 22. септембра, скраћује рок за одговор на рекламацију на осам дана и даје нова овлашћења тржишној инспекције, која ће моћи да санкционише трговце.

Реч је о закону који је готово у потпуности усклађен са европском потрошачком регулативом, а учињено је много да се ојача институционални оквир у коме ће се спроводити. Позивајући се на податке добијене од Центра за заштиту потрошача Србије, лист наводи да ће потрошачи имати рок од 14 дана да без објашњења врате производ купљен на даљину, а моћи ће и да рекламирају производ без амбалаже.

Још једна од измена је и укидање судских такси за потрошачке спорове чији су износи мањи од 500.000 динара.

У првих шест месеци од куповине, роба ће моћи да се поправља само уз изричито одобрење потрошача. Уколико је незадовољан потрошач ће моћи да бира између поправке и замене неког производа. Закон предвиђа и увођење саветодавних тела при јавнокомуналним предузећима где ће бити укључени и представници евидентираних удружења за заштиту потрошача.

Даваоци услуга ће моћи да обуставе пружање услуге уколико потрошач не измири обавезе у року од два месеца, а ако оспорава дуговање а настави да уплаћује текуће обавезе, неће бити искључен са мреже до окончања поступка.

Закон, такође, јасно дефинише критеријуме за рад удружења потрошача, као и обавеза локалне самоуправе да помогне њихов рад у циљу што боље информисаности и саветодавне помоћи потрошача.