Образовање у Србији стагнира
БЕОГРАД - Спорост, неажурност државе, али и ригидност академске заједнице, стално преиспитивање и недостатак јасних циљева, разлози су дугог чекања на почетак реализације Стратегије развоја образовања до 2020. године, речено је данас на округлом столу "Образовање у Србији на испиту".
Професор у пензији Србијанка Турајлић, која је у писању Стратегије била опонент, сматра да Стратегија неће ништа променити у нашем образовању, јер је, како каже, писана као политички документ. "Стратегија је писана брзо, са идејом да се одрже избори", додала је она.
Проблем је и, како каже, што смо ми једина земља у Европи која доследно одваја струковне од академских студија. Она је указала на решење у Аустрији где издају јединствене дипломе са свих високошколских установа.
Међутим, те циљеве је, према речима председника Националног савета за високо образовање Срђана Станковића препознала Европа, одајући нам признање на недавном скринингу за област образовања управо за јасну визију нашег образовања.