Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОТКРИЈТЕ: Ко стоји иза кликова?

30.03.2015. 14:34
Пише:
Србија Данас
Onlajn reklame
Онлајн рекламе / Извор: Фото: Профимедиа

Ког су узраста корисници који кликћу на онлајн рекламе? Ког нивоа образовања? Да ли су то више жене или мушкарци? Одговори на ова питања варирају` у односу на земљу која се посматра. Сазнајте више о овој анализи тако што ћете скинути најновији извештај компаније Гемиус.
Београд, 30.март 2015.године

Извештај је доступан на адреси http://files.gemius.pl/Reports/2015/gemiusAdMonitor_soc-dem_plus и презентује социо-демографске профиле интернет корисника који генеришу приказивање огласа онлајн, као и оних који не кликћу. Анализа идентификује тржишта са највећим уделом кликова на рекламе И тржишта са највећом стопом кликтања (ЦТР). Покривене су земље централне и источне Европе – Србија, Хрватска, Румунија, Бугарска, Словенија, Мађарска, Украјина, Пољска, Естонија, Летонија, Литванија И Чешка република.

Запажено је да у Србији и Хрватској мушкарци, у односу на жене, радије кликну на оглас (55% - 45%). Међутим, ситуација је сасвим супротна у Естонији и Украјини, где жене конституишу преко половине интернет публике која генерише кликове на банере.

Сличне разлике примећене су у погледу узраста. На пример, у групи оних који кликну на рекламу, удео 16-24 је највећи у Украјини (27%) и Румунији (26%), а најмањи у Хрватској (8%). 

Што се тиче нивоа образовања, структура популације која “отвара” рекламе је слична у свим анализираним земљама. Већина тврди да има средњошколско образовање или незавршену средњу школу.

Подаци су узети из гемиусАдмонитор-а, извештаја о најпопуларнијим огласним форматима, индустријама које генеришу највише онлајн реклама и трендовима мобилног оглашавања, између осталог.  Такође, извештај је базиран на анализи онлајн огласних кампања (gemiusDirectEffect), као и на подацима добијеним из алата за управљање огласним простором (АдОцеан). Студија укључује 13 земаља источне и централне Европе.