Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ГРЧ, СМРТ И ЖИВОТ: Отворена изложба цртежа академика Владимира Величковића

12.05.2015. 11:59
Пише:
Танјуг
Vladimir Veličković, izložba
Владимир Величковић, изложба / Извор: Фото: Танјуг

Више од пет деценија, Величковић у својим сликама, цртежима, графикама и објектима пројектује екстремне визије трагичне смрти, осујећеног бега и стања егзистенцијалног грча. 
Интуитивно око уметника непрестано прати појаве које деформишу тело наше планете, па се то види и на изложеним цртежима. 

Галерија Графички колектив синоћ је била мала да би примила посетиоце који су дошли да погледају изложбу српског и француског академика Владимира Величковића.

Цртежи који су представљени на поставци под називом "Владимир Величковић, Цртежи из 1962-1998" су из колекције породице Банићевић, а у присуству аутора отворила је историчарка уметности Ирина Суботић.

Она је рекла да изложба представља готово ретроспективни преглед рада познатог уметника јер обухвата дела из 60-их, 70-их и 80-их година прошлог века.

Суботић је додала да се у делима види рукописна умешност познатог уметника са ретким уметањем боје што је карактеристично за његов рад.

Величковић је у Галерији Графички колектив започео своју каријеру, добитник је награде Велики печат, поклонио јој је колекцију својих цртежа. Последњи пут је ту излагао пре шест година. 

Vladimir Veličković, izložba
Владимир Величковић, изложба / Извор: Фото: Танјуг

Препознавши етички и естетски потенцијал уметности Владимира Величковића, Босиљка и Душан Банићевић, млади пар из Београда, започели су мисију пасионираног колекционирања цртежа познатог уметника. Њихова изузетна збирка данас има двадесетак његових цртежа који обухватају неколико стваралачких фаза.

Експресивност линије у Величковићевим цртежима доведена је до максимума у широком распону квалитативних идентитета: гипка линија удова, оштра линија сечива, претећа линија канџе и кљуна, ритмичка линија махнитог покрета, нерасплетиво клупко линија анксиозосности. 

Цртежи с почетка шездесетих година показују утицај студиозног дијалога са делима старих мајстора и свеже поуке из радионице Крсте Хегедушића, као и осетну блискост са групом Медијала.