Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОДГОВАРАМО НА ПИТАЊЕ ЧИТАЛАЦА: Шта кад погрешим слово док куцам поруку за паркирање?

02.04.2015. 09:06
Пише:
Србија Данас
Parking servis
Паркинг сервис / Извор: Србија Данас

Читатељка нашег портала обратила нам се питањем шта да уради јер је случајно направила грешку када је куцала СМС поруку за којом је желела да плати паркинг место у зони. Наш портал је дошао до одговора на ово питање.

Из ЈКП "Паркинг сервиса" су нам љубазно дали одговор на ово питање.

Регистарска ознака мора да буде идентична са таблицама

Једино регуларно, важеће и исправно плаћено паркирање путем СМС порука јесте да регистарска ознака возила у поруци буде идентична оној на таблицама, као и да порука буде послата на број одговарујеће зоне. Све послате поруке систем паркинг контроле прихвата као плаћање за зону и регистарску ознаку наведену у СМС поруци, те уколико је корисник погрешио у једном симболу, плаћање за жељену регистрацију није ни обављено, и самим тим корисник добија налог за плаћање дневне карте. Одлука о јавним паркиралиштима је стриктна и не предвиђа олакшице за оне који су послали било какву поруку или пермутовали бојеве или слова, јер је корисник тај који физички уноси тј. укуцава поруку, а не очитава је систем директно са таблица.

Parking servis
Паркинг сервис / Извор: Фото: Дејан Неранџић

Возачи увек праве исте грешке

Један од циљева зонског система паркирања је да возач што једноставније плати паркирање, али дугогодишња пракса показала нам је да возачи у брзини слања СМС поруке за паркирање праве једну те исту групу грешака (пермутовање регистарских бројева, погрешно уплаћена зона, замена слова ''О'' са бројем ''0''-нула итд.). Иако правила паркирања у зони не предвиђају сторнирање издатих налога за ту групу тзв. случајних грешака, „Паркинг сервис'' их поштујући кориснике својих услуга разматра и уколико има основа уважава једном до два пута годишње.

Рекламација на основу свих података корисника

Свако уважавање или одбијање рекламације на исправно издати налог за плаћање дневне карте поткрепљено је темељном анализом података о предметној регистарској ознаци (да ли корисник редовно плаћа паркирање у зони и на који начин, да ли има активне налоге за неплаћене дневне карте, да ли има сторниране налоге и из ког разлога су сторнирани...). На основу тих параметара се свакодневно и решавају захтеви корисника за сторнирање, а коначна одлука и коментар зашто је налог изузет из наплате или не, бележи се у систему, док се предметна документација архивира.

У ситуацији када је евидентно да је коринсик заиста покушао да плати паркирање, а поткрала му се нехотична грешка, приликом уважавања рекламације за издати налог увек укажемо кориснику на грешку, како се исти или сличан пропуст не би понављао. Сторнирање односно изузимање из наплате таквих налога није могуће у недоглед и без ограничења, а никако није могуће ако је та регистрација оптерећена још неким неизмиреним налогом. У супротном, ова врста опроста дуга би се злоупотребљавала, а остали корисници који уредно плаћају паркирање би се доводили у заблуду.

Решење

За трајно решење плаћања паркирања путем телефона, саветујемо кориснике који у својим мобилним апаратима немају опцију слања карактера Č,Ć,Ž,Š,Đ,W,X,Y да подесе у апарату опцију УТФ8 тј. УНИЦОДЕ за `смарт` телефоне која омогућава нормално исписивање наведених слова.

parking
паркинг / Извор: Профимедиа/илустрација

Такође, предлажемо свима који редовно плаћају услуге паркирања у зонском систему путем телефона, а још нису подесили одговарајуће опције у својим телефонима, да у пословницама Корисничког сервиса (Милешевска бр. 51, Краљице Марије бр. 7 и Старине Новака бр. 22), купе паркирне карте за све три зоне, као још једну могућност плаћања паркирања, док не активирају потребне опције за слова.

На крају, још једном додајемо, потребно је да паркирање путем СМС порука буде плаћено на валидан, а горе описани начин тј. да порука послата са моб.телефона буде идентична регистарској ознаци и то без цртица и размака, нпр. БГ123ЂМ, и прослеђена на број зоне у којој је возило паркирано.

Погледајте и: