Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПИЛОТИ: Правило о две особе у кабини је "бесмислено"

29.03.2015. 23:49
Пише:
Србија Данас
avionska nesreća
авионска несрећа / Извор: Реутерс

Након што је копилот са психичким проблемима срушио авион Џерманвингса,многе авио компаније пожуриле су да уведу правило да у пилотској кабини увек морају бити два члана посаде, али искусни пилоти то сматрају бесмисленим јер и тада један пилот може у сваком тренутку да сруши авион.

Човек увек трага за решењем, поготово након велике катастрофе у којој је у француским Алпама погинуло 150 људи, а проблем сада покушава да реши цела заједница ваздушних превозника.

Према налазима француских истражитеља копилот Андреас Лубиц је намерно усмерио Ербас А320 у планину, а последње минуте је сам провео у кокпиту у који није хтео да пусти капетана лета који је отишао у тоалет.

У сваком тренутку у кокпиту морају да буду две особе, преноси немачки лист Франкфуртер Цајтунг. Будући да углавном због штедње у авиону нема три пилота убудуће би најмање један стјуард или стјуардеса дошли у кокпит како би спречили несреће попут недавне у Француској.

Америчке авио компаније већ имају то правило, а сада се придружују и европске фирме попут Изиџета и Норвежијана, Рајанера и Ер Берлина, као и Lufthanse и Џерманвингса. "То звучи добро, само, не доноси ништа", пише ФАЗ.

Искусни пилоти говоре да се овде ради о "привидном активизму" који би требао да умири јавност.

"Ако пилот хоће, може авион за две секунде неповратно да сруши" користећи управљач или кормило или искључивањем мотора у критичном тренутку. При томе стјуардеса не може да учини ништа јер нема појма о томе шта пилот ради, а поготово не може ништа да предузме. Против психички оболелог пилота који је одлучио да изврши самоубиство стјуардеса је беспомоћна", наводи ФАЗ речи пилота.

Ако жели да се повећа сигурност мора да се докаже да су редовни психијатријски тестови смишљени, а напросто ставити стјуардесу да седи у пилотској кабини је бесмислено.

Портпарол Ер Франса упозорио је на опасност од више бирокрације и нових прописа који су у случају проблема некорисни. Авионски стручњак који је затражио да остане анониман, чврсто сматра: "То не даје нити 0,01 посто више сигурности".