ПЛАНОВИ - Шта чека београдски аеродром?
Аеродом Никола Тесла ће у државну касу унети најмање шест милиона евра, 100 одсто више него лане, а план је да у наредној то буде најмање 15 милиона евра, најавио је вршилац дужности генералног директора Саша Влаисављевић.
Према његовим речима, план је да у наредној то буде најмање 15 милиона евра.
Он је у изјави за Танјуг најавио и промене у менаџменту и повећане инвестиција с циљем повећања броја путника и да не би био лимитирајући фактор националне авиокомпаније Ер Србија.
Подсетио је да је београдски аеродром већ почетком септембра имао тромилионитог путника, што је прошле године забележено тек у новембру, а очекује да ће до краја године бити остварен промет од висе од 4,5 милиона путника, што би био нови рекорд.
"Водимо рачуна о развоју Ер Србије и великом повећању саобраћаја. Ми имамо укупно 32 одсто повећања саобраћаја у 2014. години, што је јако велика цифра, чак и 10 или 15 одсто је велика цифра у европским и светским размерама, а ми имамо повећање од 32 одсто", нагласио је Влаисављевић.
У наредном периоду аеродром ће, каже, пратити развој српске националне авиокомпаније и због њених потреба аеродром ће повећати инвестиције.
"Без обзира што смо на расходовној страни смањили 11 милиона евра за 2014. годину, ми смо у плану додали 2,1 милион евра за саобраћај и инфраструктуру, највише за потребе Ер Србије", истакао је Влаисављевић.
Аеродром, додаје, све више има трансферних и транзитних путника, те с правом очекује повећање зараду.
"У 2013. је аеродром у републички буџет унео свега 60.000 евра, то јест профит аеродрома је био свега око 130 - 140 хиљада евра, пошто је око 50 одсто од 60.000 евра отишло у буџет. Након ребаланса 2014. имаћемо најмање шест милиона, а 2015. најмање 15 милиона евра, што је план новог менаџмента", нагласио је Влаисављевић.
На питање да ли аеродром у наредном периоду чека приватизација или концесија, Влаисављевић каже да ће то јавно предузеће пратити одлуке Владе Србије.
"У међувремену док се не одлучи, да не улазимо у то да ли ће бити концесија или нешто друго, ми ћемо покушати да направимо најбољи резултат односно побољшамо досадашње резултате", рекао је он.
За Влаисављевића је најважније да смањи трошкове и повећа профит предузећа.
"Прошле седмице смо урадили ребаланс плана, у којем смо дирали само расходовну страну, где смо скинули непотребних 11 милиона евра трошкова, од чега осам милиона јавних набавки и три милиона осталих трошкова", рекао је Влаисављевић, који је био генерални директор ЈАТ-а.
Додаје да је припремљена нова систематизација и организација београдског аеродроме којима се предвиђа смањење броја руководећих места и увођење унутрашње контроле.
"Унутрашња контрола ће заживети већ од 1. октобра и имаће сва моја овлашћења да преиспита пословање, како би направили отклон од свих афера које су пратиле аеродром на овај или онај начин у претходних 10 или 15 година", нагласио је Влаисављевић.
Прочитајте: