Пољупцем од 10 секунди преноси се 80 милиона бактерија

19.11.2014. 16:05
Танјуг
Par se ljubi na plaži
Пар се љуби на плажи / Извор: Профимедиа

Ипак, научници кажу да ово дефинитивно није разлог да се не љубимо...

Мало је вероватно да ће заљубљени овом чињеницом разбијати главу, али нова студија открива да се пољупцем од 10 секунди преноси 80 милиона бактерија, пише часопис "Микробиом".

Иначе, у људском екосистему живи око 100 билиона микроорганизама, изван и унутар тела, људи их нису свесни, али они им помажу у пробави и заштити од болести. Уста су "дом" око 700 различитих врста бактерија, а холандски научници су одлучили да истраже шта се с њима догађа током љубљења.

Momak i devojka se ljube na šinama
Момак и девојка се љубе на шинама / Извор: Фото: Тумблр

Научници су радили истраживање са 21 паром, који су прво морали да испуне упитник о томе колико се често љубе током дана и колико им дуго пољубац траје.

Потом су узели узорке из њихових устију и с језика да би установили какав их свет микроба насељава и при том су открили да парови који се љубе довољно често и довољно дуго, а то значи у просеку 9 пута дневно, на крају имају врло сличну заједницу микроба у својим устима.

Научници су, такође, рачунали и колико микроба промени своје "станиште" током француског пољупца.

Један члан пара морао је пре тога да попије пробиотски напитак који у себи садржи бактерије које је лако идентификовати, после чега се показало да се током пољупца од 10 секунди трансферише око 80 милиона бактерија.

Иако овај податак звучи застрашујуће, то је заправо добра ствар, јер се ради о врсти "вакцине" и градње имунолошког отпора на изложеност различитим микроогранизмима.

"Гледано из тог угла, љубљење је јако здраво", истиче холандски професор Ремко Корт.