Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПОСЛОВНИ ДВОБОЈИ: Ко су највећи бизнис ривали на свету?

22.07.2015. 13:26
Пише:
А.К.
biznis borba
бизнис борба / Извор: Профимедиа

Кажу да је конкуренција здрава. То доказују и ови брендови, који у сваком кораку пословања и планирања имају за циљ да надмаше свог главног противника.

Виза/Мастеркард
Visa, kreditna kartica
Виса, кредитна картица / Извор: Профимедиа

Обе америчке корпорације, тј. међународни финансијски сервиси који нам омогућују коришћење кредитних картица скоро у свим деловима света су успешне. Чини се да је једини губитник у овом окршају - кеш.

Заиста, када је реч о територијалној заступљености, изједначене су, и ретко ћете наћи локацију на којој ће прихватити једну, а другу не.

Заправо, ови сервиси немају никакве везе са каматама, повољностима и другим карактеристикама које носе картице. Они су само системи који омогућују плаћања широм света.

masterkard
мастеркард / Извор: Србија Данас

Када је реч о бројкама, Виза је објавила да има 2,1 милијарди корисника, док Мастеркард није објавио број корисника. Када је реч о броју трансакција, Виза наводи десетине милиона, Мастеркард 30 милиона. Дакле, прилично је незахвално поредити их.

Једино, када су у питању вредности извршених трансакција, победник је Виза, са 6,5 билијарди долара годишње, наспрам 3,6 биијарди долара Мастеркардових трансакција.

 Мајкрософт/Епл

Microsoft Kina kancelarije
Microsoft Кина канцеларије / Извор: Профимедиа

Мајкрософт је кроз деценије имао противнике, попут Нинтенда у играма, Гугла на интернету, али ниједан није толико директан противник као Епл.

Ово је била борба покојног Стива Џобса, који су сада наставили у његовој компанији, са Бил Гејтсом, када су кућни компјутери у питању.

Епл је додуше остварио значајне победе на тржишту таблета и мобилних телефона. Но, било да сте фан ПЦ или Мац рачунара, ово такмичење је довело до иновација у обе компаније, и увек их гурало напред.

Мек Доналдс/Бургер Кинг

Ова два гиганта брзе хране годинама воде битку на тржишту које вреди милијарде долара годишње, и покушавају да надјачају један другог у понудама, маскотама...

Њима се у бургер-рату придружују и други, попут Сабвеја.

Mek Donalds klovn
Мек Доналдс кловн / Извор: Профимедиа

Да битку добија Мек, објавили су медији у 2014. години, како због већег профита, тако и због усмерености ка деци, кроз Хепи милове.

Но, видећемо шта ће се дешавати на даље с обзиром да је због лошег пословања у 2014. години, Мек недавно променио шефа.

Иначе, свота коју Мек троши на маркетинг знатно је већа од оне коју издваја Бургер Кинг.

Кока Кола/Пепси

Чини се да ниједан бизнис рат није овако јак. А нарочито се огледа кроз рекламе, које су неретко  ''прозивање'' противника.

Занимљиво је да је 1975. Пепси осмислио и тзв. пепси тест где је пролазницима везао очи, понудио за конзумацију ова два водећа имена у свету газираних напитака, и тражио да се изјасне који им се више допада.

Многи мисле да је Кока кола ширењем палете производа широм света (преко 3.500) однела победу. 

Дизни/Ворнер Брос

Dizni - logo
Дизни - лого / Извор: Профимедиа

Водеће медијске куће и највећи конкуренти. 

Дизни је основан још 1923. а данас у свом царству има Дизни канал, АБЦ, канал ЕСПН, многе филмске студије а све то резултира профитом од 48,8 милијарди долара за 2014. годину.

Први симбол ове компаније је чувени миш Мики.

С друге стране, Ворнер Брос се бори франшизама попут Смртоносног оружја, Терминатора, Бетмена, Матрикса, Океанових 11  и Харија Потера.

Основан 1918, Warner Брос. је трећи најстарији амерички филмски студио који никада није престајао са радом, после студија Парамоунт Пицтурес и Универсал Студиос, оба основана 1912. године.