Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПРИЧА НАЈСТАРИЈЕГ ЖИВОГ ПИЛОТА ЈАТ: Први сам пилотирао боингом из Њујорка!

23.06.2016. 13:15
Пише:
Новости/СрбијаДанас
JAT
ЈАТ / Извор: Профимедиа

Пре тачно 46 година капетан Аврам Аврамовић је довезао први "боинг Б707" из Њујорка за Београд и уписао се у историју Југословенског аеротранспорта.

Данас овај пилот има 93 године и са нестрпљењем ишчекује 23. јун, када би требало да његов колега Давор Мишељић "ербасом А330" поново полети за Сједињене Америчке Државе. Најстарији живи пилот "Јата", је током четрдесетогодишње каријере сакупио више од 22.000 сати летења, што значи да је у ваздуху провео скоро две и по године!

Поносан што "Ер Србија" поново лети за Њујорк

Иако је читав живот крстарио небеским висинама у приватном животу Аврамовић је увек чврсто био на земљи. Није волео да се експонира, и о томе најбоље сведочи чињеница да никада није дао ниједан интервју за медије. Држао се принципа да нема приче изван кокпита, иако су путници увек желели да сазнају ко је и какав им је капетан. Пристао је да за "Новости" каже неколико речи, пре свега у част великог подухвата за који се припремају колеге у његовој некадашњој фирми.

ПИЛОТА ЗАСЛЕПЕО ЛАСЕР! Авион за Њујорк се вратио на аеродром у Лондону

- Поносан сам и срећан што "Ер Србија" поново чини тај велики искорак и лети за Њујорк - рекао нам је Аврамовић.

- Волео бих да компанија достигне и престигне успехе које је некада давно остварио "Јат".

JAT
ЈАТ / Извор: Профимедиа

Аврамовић и даље контактира са колегама из компаније у којој је провео радни век. Редован је гост и на свим њиховим прославама, а позван је и на лет за Њујорк. Није могао да прихвати позив, али му је драго што га колеге нису заборавиле. Још чува маршруте које је цртао руком током припрема за прекоокеанске летове.

Колико је скроман сведочи и податак да није учествовао у церемонији ни након што је 19. маја 1970. године, као шеф пилота, увео у флоту први авион за интерконтиненталне летове, "боинг Б707". Уместо њега, политичари су се сликали и давали изјаве о великом успеху. Стручњаци тврде да је тада, развојем дуголинијског саобраћаја, започео најуспешнији период у историји националне авио-компаније.

СВЕ ЈЕ ПОД КОНТРОЛОМ: Последње речи пилота срушеног египатског авиона

До тог тренутка је највећи авион био "каравела", који је примао 80 путника, а у нову летелицу могло је да седне 180 људи.

Аврамовић се сећа да је "Јат" од мале компаније, трудом и залагањем постигао такав успех да је имао свакодневне летове за Њујорк, Чикаго, Торонто, Сиднеј... После деведесетих година и санкција, како каже, политички директори су урушили ову компанију. Радује се новим успесима националне авио-компаније, а својим колегама жели ведро небо на путу за Њујорк.