Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПРИПРЕМИТЕ СЕ! - Овако нас варају трговци!

01.09.2014. 12:01
supermarket
супермаркет / Извор: Профимедиа/илустрација

Већина потрошача не зна своја права, а трговци то често користе.

Многи трговци, приликом рекламације и замене робе траже потрошачима, иако имају фискални рачун, да поред тога попуне и део где се захтева јединствени матични број.

Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуб Шабић каже да потрошачи не дају сваком своје личне податке.

- Нико нема право да вам тражи матични број када враћате робу у радњу или када односите ствари на хемијско чишћење - каже Шабић.

Председник Националне организације за заштиту потрошача Горан Паповић, такође саветује потрошаче да никако не дају свој матични број.

- Не пристајте на то кад вам трговац затражи. Не постоји ни Закон, као ни подзаконска уредба на коју трговци могу да се позову и да затраже матични број - објашњава Паповић за Блиц.

 

Kako je nastala Imperija "United Colors of Benetton"?
Како је настала Империја "Унитед Цолорс оф Benetton"? / Извор: Facebook

 

Још један од “трикова” где потрошачи морају да отворе четворе очи су и “снижења, без правог снижења”.

- Купци морају бити опрезни код акција и снижења и добро погледати претходну цену. Још једна од “варки” је и једна цена на каси, а сасвим друга, обично нижа, на рафу. У том случају купац има право да позове шефа радње, који је дужан да наплати цену која је на рафу, јер је то истакнута цена - објашњава Паповић и додаје да према Закону о заштити потрошача, овакво пословање довођењем потрошача у заблуду, се сматра обмањујућим и забрањено је.

Он каже да се често дешава и да роба нема комплетну декларацију.

- Недавно смо имали случај, где нам је потрошач послао фотографију производа на чијој декларацији пише да су пилеће виршле, а на декларацији пише да производ садржи 50 одсто свињског меса - каже Паповић.

 

ljudi u marketu
људи у маркету / Извор: Профимедиа

 

Он каже да трговци често посежу и за другим триковима како би обманули потрошача да је реч о повољнијој куповини, па штампају каталоге и постере с попустима или објављивљују рекламе са посебним погодностима куповине „док трају залихе”, а док потрошач дође до продавница, залихе обично истекле, пише Блиц.

- Још један од трикова је и истицање рекламе да је све снижено за 50 одсто, а у продавници са тим снижењем је тек неколико артикала, а остали су на редовним ценама или далеко мањим снижењима - каже Паповић.

За робу с грешком нема враћања

Председник Националне организације за заштиту потрошача Горан Паповић каже да трговац има право да не замени робу са грешком.

- Уколико је на роби истакнуто да је то роба с грешком и трговац је о томе обавестио продавца, онда потрошач нема право да замени ту робу - каже Паповић.