Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Renault прави батерију за аутономију од 1.500 километара

25.01.2015. 12:50
Пише:
Србија Данас
Renault Eolab
Renault Еолаб / Извор: Фото: newspress.co.uk/ilustracija

Ћелија која комбинује алумијимум и ваздух могла би да преломи на страну индустрије електричних аутомобила у наступајућим годинама.

Електрична возила су, по веровању већине, а поготово Елона Маска, будућност аутомобил(изм)а. Упркос тренутним проблемима (погледајте: Јефтина нафта "убија" индустрију електричних возила), законска ограничења потрошње горива и загађења животне средине дугорочно иду у прилог возилима "на струју".

Међутим, потрошачи и свет уопште ће се још неколико година колебати између навикнутости на "фосилне" аутомобиле и електричних кола која су еколошки чиста, тиха и јефтино се допуњују. Агенс који би могао да преломи на страну "електричара" могао би да буде Renault.

Француска фирма направила је алуминијум-ваздух батерију која има потенцијал да уседмостручи обим аутономије хода. Renault се тренутно поноси моделом Зое (одмах испод) који може да пређе 130 км без допуне.

Renault Zoe
Renault Зое / Извор: Фото: Тумблр

 

Предност алу-ваздух батерије је изузетна густина складиштења енергије производене протоком кисеоника који оскидише алуминијум у њој. Један килограм алуминијума може да произведе 4 киловат часа струје и топлоте. Батерија се састоји од позитивно наелектрисане катоде и негативно оријентисане алуминијумске аноде између коијх су електролити.

Сребрни катализатор дозвољава кисеонику (не и осталим елементима ваздуха) проток ка катоди. Кисеоник се затим меша са течним електролитима, ослобађајући електричну енергију у аноди. Одлика склопа је и та да се батерија не празни када је затворен доток кисеоника.

Aluminijum-vazduh baterija Renoa
Алуминијум-ваздух батерија Реноа / Извор: Фото: Twitter

 

Кроз време се потроши сав алуминијум, па се мора мењати, као што се мења кетриџ у штампачу. Друго, електролите је неопходно допунити на сваких 400 км, па се поставља потреба градње постаја за допуну електролита.

Како до 1.500 км из наслова?

Решење постоји, барем у форми прототипа. О њему смо већ писали (погледајте: БРАВО: Батерија за кола која нуди 1600 км без пуњења). Phinergyjev Цитроен Ц1 има батерију од 25 кг алуминијумских ћелија и резервоар за 30 литара електролита који обезбеђују 100 kWh, довољно за око 1.000 км хода.

Уз мотор од 50 kWh (67 КС), аутомобил развија брзину од 130 км/ч, док до стотке тражи бар 14 секунди. Renaultov Зое има мотор од 22 kWh (29 КС) и брзину од 135 км/ч. До стотке му треба 13.5 секунди, а аутономија хода је 210 километара.

Уз доста труда и испитивања, жељених 1.000 миља (1.600 км) нису предалеко.