НОВА ПОЛИТИКА ГСП-а: Колико пређеш - толико платиш!
БЕОГРАД - Градоначелник Београда Синиша Мали изјавио је данас да ће изменама система градског превоза, карта за приградски саобраћај коштати 20 до 30 одсто мање, као и да ће град бити подељен у зоне, а употреба возила у складу са правим потребама и бројем путника.
Те промене би, како је Мали рекао на РТС-у, могле да наступе већ од 1. септембра, а најкасније 1. јануара 2016. године.
Како је истакао, идеја је да се цена карте одређује према броју километра који се пређу, а цене у градским зонама се неће мењати, док ће у приградским оне бити јефтиније.
Мали је навео да се проблем превоза решавао деценијама уназад на стихијски начин, док се сада решава системски, па су тако надлежни избројали путнике, знају која линија треба да се прошири, која да се скрати, колико путника у ком тренутку има у ком возилу...
"На основу тога, Саобраћајни факултет ради студију о оптимизацији саобраћаја нове мреже линија и ми ћемо прву верзију те студије имати у јуну са идејом да је од 1. септембра или 1. јануара применимо како би покушали да оптимизујемо број возила на једној линији у одређеном тренутку", рекао је Мали.
Шта нам је потребно? Аутобуси, трамваји или тролејбуси?
Према његовим речима, показало се да је степен искоришћености трамваја у Београду осам одсто, што показује да су они у потпуности неискоришћени, док су неки аутобуси пренатрпани. Како је објаснио, бројање путника које је извршено даје могућност да се после више година добије оптимална мрежа линија са оптималним бројем возила, и онда ће се знати да ли треба купити аутобусе, трамваје и тролејбусе.
Мали је подсетио и да је изашао јавни позив за увођење бежичног интернета у аутобусе, што неће много коштати, а побољшаће квалитет саобраћаја.
Подсетио је и да је потписан уговор за набавку 30 нових аутобуса, као и да ће следеће године бити купљено још 80, што указује да се полако обнавља возни парк.
Ове године, како је рекао, истиче уговор са приватним превозницима, па ће на новом тендеру постојати критеријуми усмерени ка побољшању квалитета саобраћаја, попут неопходности постојања клима уређаја и бројача путника.
Говорећи о клима уређајима у градском превозу који не раде, Мали је рекао да су у прошлости купљени клима уређаји уграђени у старе аутобусе, чији слаби мотори не могу да их поднесу, што, рекао је, нема везе са утрошком горива.
Прочитајте и: