Скандал у Кини оборио Мек
Амерички ланац ресторана брзе хране Мекдоналдс (МцДоналдс) у августу је забележио пад глобалне продаје од 3,7 одсто, уз супротстављене резултате по појединим регионима, саопштено је из те компаније.
На америчком тржишту, на упоредивој површини ресторана, дошло је до пада продаје од 2,8 одсто, у контексту снажне конкуренције, истиче се у саопштењу које преноси француски лист Капитал.
Продаја у Европи опала је 0,7 одсто, а динамични промет у ресторанима у Великој Британији компензовао је слабу продају у Русији.
У остатку света продаја је потонула 14,5 одсто, највише због недавног санитарног скандала у Кини.
У ресторанима Мекдоналдса у Пекингу и Шангају, и још четири града у Кини, у јулу је обустављена продаја хамбургера након што је утврђено да су прављени од меса са истеклим роком употребе.
Скандал је избио када су неки медији објавили видео снимке на којима се видело како радници компаније Шангај Хуси продужавају рок употребе на паковањима меса. Препаковано месо, међу осталима било је намењено Мекдоналдсу, Бургер Кингу, ланцима Старбакса, ресторанима Икее.