СМРТ ЗА БАНКЕ: Онлајн зеленаши нуде разне врсте позајмица
ЊУЈОРК - "Лендинг клаб" (Клуб за позајмице), онлајн сервис који повезује инвеститоре и људе који траже зајам, привукао је много пажње приликом изласка на берзу.
Јучерашњи ИПО ове компаније показао је да банке и њихови кредити и те како имају конкуренцију у дигиталној ери, нарочито у светлу економских проблема у свету. Инвеститори са великом пажњом прате овај пројекат, а првог дана је прикупљено 870 милиона долара, док су акције дошле до 15 долара, што је за 50 одсто више од очекиване вредности.
Пословни модел је прилично једноставан, људи који траже зајам се у Клубу за позајмице могу пријавити буквално за све што им падне напамет - могу тражити новац за кућу, за опремање стана, за отпочињање посла, па чак и за одлазак на летовање.
Систем их повезује са људима који имају новац и успоставља се практично кредитни однос - договори се износ месечне рате и новац се пребацује са рачуна на рачун. Додуше, две стране не "кликну" увек, па процес понекад потраје више од недељу дана.
Сваки посао се класификује по неколико основа, међу којима су и кредитна историја, месечна примања, али и ранија искуства са сервиса, а максимуми су 35.000 долара за физичка лица и 100.000 за правна лица.
Компанија наводи да је од оснивања 2006. године кроз њен систем прошло шест милијарди долара зајмова уз 596 милиона долара камате.
Иначе, иако је у питању стартап из Сан Франциска, иза њега не стоје искључиво млади, брзомислећи људи и деца интернета, већ неколико "великих играча" и "класичних" банкара као што су бивши министар финансија САД Лери Самерс и бивши извршни директор "Морган Стенлија" Џон Мек, пише Б92.
"Људи јасно разумеју концепт позајмице уз фиксну рату. То даље људима осећај удобности и контроле", каже шеф одељења за маркетинг Клуба за позајмице Скот Санборн за CNN. Компанија наводи да је просечна камата за кредит класификован као "А" 7,6 одсто, док је за оне из најниже класе "Г", који су оцењени као најризичнији, камата 25 одсто.