Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Шта се десило са профитом Фејса?

23.04.2015. 11:35
Пише:
Танјуг
Mark Zakerberg
Марк Закерберг / Извор: Профимедиа

Америчка компанија Фејсбук (Фацебоок), којој припада највећа светска друштвена мрежа, забележила је у првом тромесечју ове године 20 одсто мањи нето профит, али ипак већи од очекиваног.

Приход је истовремено скочио 42 одсто, што је било мање од прогнозираног, пренео је Интерфакс.

Како је саопштила компанија, њена чиста добит у прва три месеца ове године смањена је на 512 милиона долара или 18 центи по акцији, у поређењу са 642 милиона долара или 25 центи по акцији, оствареним у истом периоду 2014. године.

Коригована добит повећана је 20 одсто на 42 цента по акцији, док су квартални приходи повећани са 2,5 милијарди долара на 3,54 милијарди долара.

Раст прихода успорило је јачање долара, јер Фејсбук више од половине прихода остварује ван САД.

Приходи од реклама у периоду јануар-март повећани су 46 одсто, на 3,32 милијарде долара. У фебруару је компанија саопштила да је број њених активних оглашивача премашио два милиона, у односу на 1,5 милиона у јулу 2014. године.

fejsbuk
фејсбук / Извор: Профимедиа

Према подацима компаније, Фејсбуку расту приходи захваљујући расту продаје мобилних реклама. У првом овогодишњем кварталу управо оне су донеле скоро три четвртине (73 одсто) укупних прихода од оглашавања, док је у последњим тромесечју прошле године њихов удео био 69 одсто, а у првом кварталу 2014. године 59 одсто.

Број активних корисника друштвених мрежа (који су активни бар једном месечно) на крају првог тромесечја био је 1,44 милијарди, што представља од 13 одсто за годину дана.

Са мобилних уређаја најмање једном месечно Фејсбук је користило 1,15 милијарди људи, 24 одсто више него годину дана раније.

Акције Фејсбука су након објављивања извештаја изгубиле више од 2,2 одсто вредности.

Прочитајте и: