Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Стојчић: Подижемо посрнули гигант - Железнице Србије

31.01.2015. 18:16
Пише:
Танјуг
Miroslav Stojčić, Železnice Srbije
Мирослав Стојчић, Железнице Србије / Извор: Танјуг

БЕОГРАД - Генерални директор Железница Србије Мирослав Стојчић изјавио је данас да ће заједно са владом подићи тај посрунули гигант формирањем холдинга са три зависна предузећа, што ће повећати приходе и смањити трошкове, као и пројектима модернизације српских железница и набавком нових возова.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је најавило да ће до марта бити припремљено формално раздвајање делатности односно формирање четири предузећа - централног и предузећа за железничку инфраструктуру, превоз робе и превоз путника, која би требало да буду оперативна већ у јулу, а Стојчић је поручио да је нови менаџмет спреман да заједно са запосленима спроведе дуго очекивану реформу железнице.

Стојчић је напоменуо да су Железнице још 1992. године ушле у процес реформе и реструктурирања, али да су од тада пролазиле године, како каже, "појели их скакавци".

Miroslav Stojčić, Železnice Srbije
Мирослав Стојчић, Железнице Србије / Извор: Танјуг

"Рокови су сада кратки и морамо убрзано да радимо, без права на грешку. Субвенције владе за Железнице Србије су смањене и морамо изнаћи унутрашње ресурсе, повећати приходе и смањити расходе и постати ефикаснији. Кренули смо и од најболније ствари, смањили менаџмент и од седам помоћника генералног директора сада имамо само три и од седам саветника задржали само једног, који ће се бавити модернизацијом возних средстава", истакао је Стојчић.

Он је навео да субвенције за ову годину износе 10,4 милијарде динара, док је за плате скоро 18.500 радника потребно издвојити годишње 14,4 милијарде, као и да Железнице Србије зарађују око 12 милијарди динара.

Стојчић је захвалио ресорном министарству и влади на подршци за предстојећу рефому тог великог система и нове пројекте од којих је, према његовим речима, "број један" модернизација пруге Београд - Будимпешта, која би требало да почне до краја 2015.

Он је навео да Железнице морају да буду што самосталније како би постале конкуренте и добро се припреме за предстојећу либерализацију тржишта.

"Светска банка и Међународни монетарни фонд нам већ за пар месеци стављају рокове у којима морамо завршити раздвајање предузећа према утврђеним процесима", рекао је Стојчић наводећи да ће до марта Железнице добити консултанте са којима ће изнаћи набоље моделе за формирање холдинга и зависних предузећа.

Када је реч о запосленима, Стојчић каже да њихов број тренутно одговара садашњем стању, као и да ће у процесу трансформације бити прекомпонована радна снага, која има лошу квалификациону структуру, као и да ће у договору са владом бити збринути они који евентуално буду вишак.

Челник железнице је истакао да то предузеће мора добро да се припреми за отварање тржишта и долазак страних оператера који ће нас преплавити и додао да су отежавајућа околност економски проблеми који су присутни у Европи и земљама у окружењу.

Говорећи о пројекту модернизације пруге Београд - Будимпешта кроз Србију, Стојчић је казао да су екипе Железница Србије и Саобраћајног института ЦИП већ на терену са колегама из Кине и да снимају трасу и дефинишу главне тачке неопходне за израду пројектног задатка, студије изводљивости и идејног пројекта.

Он је казао да су српске железнице већ започеле разговоре са представницима Грчке и Македонија о том железничком правцу, којим се превози кинеска роба од атинске луке Пиреј преко Београда и Будимпеште за централну Европу.

"Кинези желе да превозе 500 возова на годишњем нивоу, ми смо до сада позитивно одговорили на досадашњих 64 воза", истакао је Стојчић додајући да железничка мрежа која повезује европске луке, на пример Пиреј, Копар, Хамбург и Ротердам, има велики потенцијал за железнички транспорт.

Miroslav Stojčić, Železnice Srbije
Мирослав Стојчић, Железнице Србије / Извор: Танјуг

За све то морамо да имамо и одговарајућу железничку инфраструктуру и наставимо започете пројекте и почнемо са реализацијом нових, казао је Стојчић додајући да ускоро треба да почне и модернизација три деонице на Коридору 10 Рума - Голубинци, Сопот Космајски - Ковачевац и Мала Крсна - Велика Плана, која ће бити финансирана руским кредитом.

Он је казао да ће бити настављена изградња и модернизација пруге Београд - Панчево.

"Очекује нас и пројекат Београд на води, који је већ у замаху и већ смо се договорили са градоначелником Синишом Малим и конституисане су радне групе које ће наставити започето расељевање и збрињавање суграђана", навео је Стојчић.

Он је рекао да ће бити настављени започети радови на градњи будуће главне железничке станице Београд центар у Прокопу, који се финансирају средствима кувајтског кредита. Такође, договорено је и да се наставе активности на повећању квалитета БГ воза.

Један од приоритета је и обнова пруге Београд - Бар, где је на деоници Београд - Ваљево због прошлогодишњих поплава већ осам месеци у прекиду железнички саобраћај. Обнова барске пруге ће бити финансирана руским кредитом.

Првих 12 нових руских дизел возова Железнице Србије су купиле пре неколико година захваљујући кредиту железничке банке Еврофиме и још 27 таквих гарнитура ће купити руским кредитом. Такође, већ је почела и испорука нових електромоторних возова швајцарске компаније Штадлер, од које смо купили 21 воз кредитом Европске банке за обнову и развој.

Стојчић је навео да ће ових дана бити потписан и нови колективни уговор са представницима репрезентативних синдиката.

Стојчић је дипломирани саобраћајни инжењер, а током вишегодишњег рада на железници обављао је, поред осталог, послове шефа железничке станице Београд, директора Сектора за превоз путника, заменика директора Сектора за саобраћајне послове, шефа Секције за инфраструктуру чвора Београд, као и саветника директора Дирекције за инфраструктуру.

Стојчић је морао на конкурсу за избор генералног директора да полаже разне тестове, као и тестове интелигенције и психо тест и сви кандидати су морали да изложе како виде будућност железнице.