Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Трошили су долар дневно, сад им је Луј Витон недовољно луксузан

30.03.2015. 09:42
Kinezi
Кинези / Извор: Профимедиа

У земљи где је 80 одсто становника живело у сиромаштву, сада су се ствари потпуно преокренуле. Младим Кинезима многи луксузни брендови више нису "довољно луксузни".

Кина је у последњих 40 година доживела невероватну трансформацију, од једне од најсиромашнијих земаља, до највеће светске економије.

Пре неколико деценија  чак 80 посто Кинеза живело је у екстремном сиромаштву, с мање од 1,25 долара дневно, но реформе, либерализација тржишта и отварање страним инвестицијама, претварају Кину у суперсилу.

Уз снажан економски раст, од у просеку осам посто годишње, долази до стварања средње класе, и јачања њихове куповне моћи. Либерализација економије омогућила је и приватну иницијативу тако да Кина сада има најбржи пораст милионера и милијардера.

Од сиротиње до милиона: Број милионера у Кини расте за 40 хиљада годишње

Кина је тако прошле године досегла број од 190 милијардера и више од милион милионера чији број се повећава за око 40 хиљада годишње.

Импресиван је и раст средње класе, у коју спадају домаћинства с годишњим приходом од девет до 24 хиљаде долара, а која 90-их година уопште није постојала.

Данас у средњу класу спада 300 милиона Кинеза, што је више од броја становника САД-а, а према проценама њихов број ће до 2022. порашће на 630 милионера и досегнути 45% од укупног броја становника, преноси Index.hr.

"Има се, може се"

Kinezi
Кинези / Извор: Профимедиа

Овакав драматичан раст стандарда претворио је Кину у најперспективније тржиште за луксузне производе.

Новонастали богаташи и брзорастућа средња класа свој успех, наравно, желе и показати, што је створило огроман потенцијал за западњачке луксузне брендове.

Према подацима консултантске куће Баин & Company, кинеско тржиште луксузних производа порасло је 2010. за чак 27 посто, док следеће године раст убрзава на 30 посто, што је троструко брже од глобалног раста.

Тржиште луксузних производа у Кини у 2012. години постало је друго највеће на свету, са потрошњом од 27,3 милијарди евра.

Кинески купци луксузних производа млађи су од оних на западу. Док су старије генерације Кинеза, због живота у сиромаштву навикле на штедњу, главни покретачи кинеског тржишта луксуза су генерације рођене 80-их и 90-их година.

Луксузни производи нису довољно луксузни за богате Кинезе

Оно што је изненадило произвођаче западњачких луксузних брендова је убрзано "сазревање" тржишта, те су кинески купци постали врло захтевни.

Примера ради, Луис Vuitton, који је најпознатији по луксузним торбама изгубио је популарност међу најбогатијим купцима, јер је постао популаран код средње класе, па је сада на гласу као "бренд за секретарице".

Прочитајте и: