ТУЖНА ПТИЧИЦА: Док Фејсбук и Гугл доминирају, зашто Твитеру не иде?
Верује се да друштвена мрежа Твитер губи битку када је реч о привлачењу нових корисника, док Фејсбук и Гугл доминирају.
Пре десет година млади амерички софтваре developer послао је поруку која ће променити начин комуникације милионима људи широм света. Био је то први твит. Од тада је та друштвена мрежа доживела многе успоне и падове. Њен утицај и даље је веома снажан.
Можда није природна сила. Али, у последњих 10 година Твитер птица постала је интернет велесила. Друштвену мрежу сваког месеца користи 320 милиона људи, који сваке секунде пошаљу 6.000 твитова. То је отприлике 500 милиона порука дневно. Проблем је што те бројке одавно стагнирају. Цена Твитерове деонице у почетку је коштала 69 долара, а сада је 17 долара.
Верује се да Твитер губи битку када је реч о привлачењу нових корисника. Истовремено, главни ривали – Фејсбук и Гугл - све су доминантнији. Када је покренут, Твитер је хваљен као нови и револуционарни начин комуницирања. У време Арапског пролећа, пре пет година, масовно су га користили демонстранти како би се организовали. Али, та друштвена мрежа често је коришћена и за злонамерне, личне критике.
- Постао је простор у којем људи доживљавају веома непријатну повреду приватности и постају жртве појединаца који имају веома одређене и једностране интересе - рекао је Bonnie Стеварт са Универзитета Принце Едвард Исланд.
Твитер је критикован због неадекватног одговора на узнемиравања корисника. Поставио је систем за жалбе, што многима није било довољно.
- Сви смо чули приче људи чији су твитови били погрешно схваћени или су били израз тренутне љутње, па сматрам да би боља контрола над индивидуалним порукама вратила људе овој платформи - казао је Нино Кадер из Спаркдигитала.
Твитер се такође мучио да заради суме које остварују Гугл и Фејсбук. У последњих десет година изгубио је више од две милијарде долара. Због тога су морали хитно ући у договоре с оглашивачима.
Како би придобио више корисника, Твитер се одлучио на промене. Корисници су можда сада опрезнији, али многима мотив остаје исти, могућност повезивања и комуникација у стварном времену с огромним бројем људи.