Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВЕЋИНА ИХ КОРИСТИ! Од ових детаља у ЦВ се јеже сви послодавци

26.01.2016. 12:15
Пише:
Србија Данас
razgovor za posao
разговор за посао / Извор: Профимедиа/илустрација

Све биографије личе једна на другу.

Највећу муку послодавцима представља читање многобројних биографија људи који конкуришу на посао. Највише због тога јер све личе једна на другу, а постоје и термини који се користе толико да их послодавци не подносе.

Често се употребљавају речи као што су – орјентисан ка резултатима, мотивисан, вредан, одговоран...

Сајт Business Инсидер направио је листу речи које ОБАВЕЗНО треба избегавати.

Јаке комуникативне способности

Послодавци кажу да ову фразу виде у скоро сваком мотивационом писму или ЦВ-ју. Проблем је (и иронија) у томе да им то ништа не говори о способности особе да комуницира. Уклоните ову фразу и замените је доказом. Рецимо да сте водили тим људи или да сте били одговорни за newsletter ваше компаније.

Оријентисан ка резултатима

„Не бих да звучим смешно, али моја реакција када видим „орјентисан ка резултатима“ у ЦВ-ју је – Надам се. Шта би друго био? Овај клише једноставно објављује нешто очигледно, и користи ваш драгоцен простор у ЦВ-ју. Уместо да кажете „орјентисан ка резултатима“, покажите доказ у виду ваших резултата које сте постигли а који ће демонстрирати ваш труд и достигнућа,“ рекао је за Business Инсидер,  Бриан де Haaff испред компаније „Аха!“.

ПОТРЕБНО 20 НОВИХ ЗАПОСЛЕНИХ! За овај посао послодавац тражи да имате СМИСАО ЗА ХУМОР!

Мотивисан

Не морате рећи потенцијалном послодавцу да сте мотивисани. Уместо тога, нека ваш рад покаже оно што послодавац треба да види. „Оно што је важно, ако нисте мотивисани, ко ће вас мотивисати? Мотивација долази из унутрашњих аспирација не од послодаваца,“ каже Бриан де Haaff.

Тимски играч

Уместо да то напишете, наведите примере колико сте дуго били у тиму, да ли сте били на челу неког тима... Колико сте дуго били на једном радном месту такође може да посведочи какав сте тимски играч.

Гуру

Саговорник Business Инсидера каже да све чешће види ову фразу у ЦВ-ју. „Можда развијате експертизу у одређеној области, али ако немате докторску титулу или нисте издали опус о одређеној теми, нико вас неће сматрати гуруом у вашој области. Ако је то и случај, не бисте конкурисали за посао, били бисте консултант и водили бисте сопствену компанију. Већина послодаваца тражи људе који су спремни да уче и да напредују – гуруи им нису потребни,“ закључује Бриан де Haaff.