Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Весић: Нова мрежа линија градског превоза најкасније на јесен

08.04.2015. 14:37
Пише:
Србија Данас
Goran Vesić
Горан Весић / Извор: Youtube Printscreen

Нову мрежу линија јавног градског превоза, која ће бити урађена на основу студије бројања путника и анкете корисника јавног превоза, представићемо најкасније на јесен, рекао је новинарима градски менаџер Горан Весић приликом презентације те студије.

Нову мрежу линија јавног градског превоза, која ће бити урађена на основу студије бројања путника и анкете корисника јавног превоза, представићемо најкасније на јесен, рекао је новинарима градски менаџер Горан Весић приликом презентације те студије.

– Бројање путника у Београду није рађено десет година. Град се ширио, а мрежа линија није пратила ширење града. Зато су негде данас аутобуси полупразни, негде где нема потребе иду дупли аутобуси, трамвајска мрежа је неискоришћена.

Да бисмо урадили праву мрежу линија која одговара захтевима грађана, важно је да имамо ове резултате. Сада када Секретаријат за саобраћај има све податке, на научној бази моћи ће да израчуна како треба да изгледа нова мрежа линија која ће бити по мери грађана, да у већој мери задовољи захтеве грађана.

Постојећа мрежа није дуго мењана, већ је само надограђивана, често стихијски, поготово у приградском делу града и без много ефеката – истакао је Весић.

Имамо довољно унутрашњих могућности за другачију прерасподелу линија, навео је Весић и додао да без куповине нових аутобуса можемо да побољшамо превоз.

– Раније је била политика у граду да се купују нови аутобуси, што је потребно јер аутобуси јесу стари, али можемо и другачије да испланирамо линије и ту да постигнемо ефекте – објаснио је Весић.

Секретар за саобраћај Душан Рафаиловић је најавио потписивање уговора за још две јавне набавке, ажурирање транспортног модела града Београда и нову мрежу линија јавног градског превоза.

– Ови подаци представљају могућност за успостављање нове и квалитетније мреже линија јавног превоза, као и дефинисање потребних капацитета. Рађена су различита истраживања од бројања путника, преко анкетирања корисника. Анкетирање 10.000 корисника јавног градског превоза показало је да су корисници у суштини задовољни, само 15 процената грађана је рекло да је незадовољно јавним градским превозом – нагласио је Рафаиловић.

Секретар је прецизирао да су најоптерећеније линије 95, 23, 16, а да су линије које дневно превезу најмањи број путника 513 и 613. Линије са најмањим коефицијентом искоришћења капацитета су 68, 44, 75.

– Трамвајски систем је најслабије искоришћен, показала је ова студија. Имамо простора да радимо и надамо се да ћемо уз помоћ наредних студија успети да Београђанима пружимо квалитетнију услугу у превозу – казао је Рафаиловић.

Зоран Рубињони је у име Центра за планирање урбаног развоја презентовао резултате студије „Бројање путника у јавном превозу и анкета корисника јавног превоза”.

Он је навео да 2,5 милиона путника дневно користи јавни превоз, као и то да се највише користе аутобуси, а да је недовољна искоришћеност трамвајске мреже.

– Веома је важно да је градска власт препознала да до промена у систему јавног превоза и планирања саобраћаја у граду мора да дође на основу егзактних података. Овај посао је први у низу неколико послова који на крају треба да дају јасну, утемељену слику функционисања превоза у граду, али и да послужи за даље планирање система саобраћаја у граду – рекао је Рубињони и додао да је у том послу учествовало око 1.000 људи.