Вон систематски "убија" Кију
Јужнокорејски произвођач возила Киа моторс забележио је прошле године пад нето профита од 26 одсто, због раста оперативних трошкова, као и снажног вона.
Снажна валута јужнокорејске извознике чини мање атрактивним у односу на јапанску конкуренцију, саопштено је из те компаније. Нето профит Кије моторс, која је у власништву Hyundaija, само у четвртом кварталу прошле године потонуо је 54 одсто у односу на исто раздобље годину раније, на 436,2 милијарде вона (343,7 милиона франака).
Обим продаје бележи позитивни тренд, како за Кију, тако и на нивоу Групе Hyundai, међутим, приходи су у опадању због снажне домаће валуте насупрот слабом јапанском јену што обезбеђује тржишну предност за Toyotu и Хонду.
Још од половине 2013. године јужнокорејска монета константно расте у односу на највеће светске валуте. Вон је порастао 5,7 одсто у односу на јен у четвртом кварталу прошле године, док је рубља појефтинила према вону 33 одсто, према подацима Блумберга.
Нето профит Кије моторс за целу прошлу годину вредео је 2.994 милијарде вона, према 3,817 милијарди у 2013, док су приходи опали 1,1 одсто, на 47.097 милијарди вона.
Киа је у 2014. продала укупно 2,907 милиона возила, уз раст од 5,9 одсто.
Конјунктура у текућој години остаће неповољна, истиче се у саопштењу, уз подсећање на високу вредност вона, успоравање кинеске економије, геополитичке ризике на тржиштима неких земаља у развоју, и све интензивнију конкуренцију.
У том контексту, менаџмент ове компаније предвиђа да ће у 2015. години продаја износити 3,15 милиона јединица, уз раст од 3,6 одсто.
Исти извор наводи да је Hyundai моторс већ објавио своје резултате, обелоданивши пад нето профита од 15 одсто у прошлој години, на 7.649 милијарди вона, односно око 6 милијарди евра. За текућу пословну годину Hyundai и Киа предвиђају најслабији пораст продаје на нивоу групе почев од 2006, на око 8,2 милиона возила, што би био раст од 2,5 одсто.
Погледајте још: