Завршен 7. Weekend Медиа Фестивал: Који трендови нас очекују на пољу комуникација
Преко 4000 посетилаца из 12 земаља регије, Европе и света пратило је највећи маркетиншки догађај у регији, што је уједно и рекордни број посета до сада
Седми Weekend Медиа Фестивал завршен је у Ровињу великим концертом Психомодо Попа. У три дана Weekend-a на предавањима, панелима, презентацијама, радионицама и party-jima окупило се око 4000 посетилаца из 12 земаља регије, Европе и света.
Расправљало се о пословним и медијским темама, представљен је низ нових пројеката, а предавачи из иностранства презентовали су најновије трендове у комуникацијама.
Све рекорде ове године су обориле ревија рекламних агенција BalCannes и награда СоМо Борац. За BalCannes, маркетиншки догађај године у регији, пријавило се чак 147 пројеката, од којих је у Ровињу приказано 25 најбољих. За СоМо Борац је стигло 135 пријава, међу којима је стручни жири одабрао добитнике награда у 8 категорија.
У програму је учествовало више од 130 комуникацијских стручњака, који су у два дана у пет дворана одржали готово педесет предавања, панела, презентација и радионица.
Традиционалне маркетиншке агенције нису спремне за изазове
На панелу „Мад Мен вс. Math Ман“ закључено је да традиционалне агенције нису спремне за новости и не могу понудити интегрисану услугу и налазе се пред озбиљним организацијским изазовом.
Будућност лежи у агенцијама које ће спајати специјалности и давати интегрисану услугу, сматра Давор Брукета из агенције Bruketa&Žinić. У дигиталу је могуће измерити ствари које не можемо нигде друго, али упркос томе, каже Иван Ковачевић из Агрокора, потребно је одредити маркетиншки циљ, више се бавити анализом и интегрисањем података те клијенту сервирати закључке.
Weekend Медиа Фестивал: реструктурирање бизниса је нужност, али и прилика
Дејан Верчич са Универзитета у Љубљани пред препуном двораном је одржао једно од најишчекиванијх предавања о смрти односа с јавношћу. Сведоци смо крају новинарства, али и досадашњег облика односа с јавношћу. Настаје, међутим, нови облик односа с јавношћу чији носиоци постају главни истраживачи друштвеног окружења, што доноси већу моћ, али и већу одговорност, рекао је Верчич.
Британски маркетиншки стручњак Scott Morrison представио је шест понашања која чине лидере способним да своје компаније учине ефикаснијим. Средишњи концепт је позитивни поремећај који лидери стварају својим понашањем унутар организације.
На панелу „Краљевство за цонтент“ челници четири телевизије из Хрватске и Словеније закључили су да гледаоци већ имају огроман избор садржаја с обзиром на величине тржишта, а даље искораке у продукцији и извозу садржаја биће тешко извести због високих трошкова и снажног пада тржишта оглашавање.
На панелу о старт уп пројектима, закључено је да државе регије не дају довољну потпору таквом пословном моделу који се ипак полако, али сигурно пробија.
Мц Cann Београд проглашена агенцијом године
Агенција „McCann Београд“ проглашена је агенцијом године по избору специјализованог портала за оглашавање „Медиа Маркетинг“ који је једногласно подржан од стране жирија „BalCannes“ ревије, који чине представници специјализованих медија из Србије, Хрватске, Словеније, Босне и Херцеговине и Македоније.
На овогодишњој „BalCannes“ ревији најбољих кампања пријављено је рекордних 148 радова 57 агенција из шест земаља региона.
У финалном избору 25 најбољих регионалних кампања агенција „McCann Београд“ заступљена је са максималних три рада: кампања „Драма у таксију“ реализована за Југословенско драмско позориште у Београду, наставак кампање „Може“ за Raiffeisen банку и кампања „Плућа града“ коју је креативни тим агенције „McCann Београд“ осмислио и реализовао за „МК Моунтаин Ресорт“.
Кампања „Драма у таксију“ добила је и награду „СоМоБорац“ која се на Weekend Медиа Фестивалу додељује најбољим кампањама у области дигиталних медија и друштвених мрежа.