Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Зашто нам је Феед такав какав јесте на Инстаграму? Ево како функционише ова друштвена мрежа...

07.06.2023. 15:26
Пише:
Србија Данас/Телеграф
instagram
инстаграм / Извор: Профимедиа

Као што се и очекивало, Инстаграм каже да добар део података који се користе за рангирање садржаја долази од самих корисника

Корисници Инстаграма већ дуже време праве теорије о томе како "алгоритам" функционише у рангирању садржаја на овој платформи и зашто се неки кориснички постови чине мање видљивим од других. Сада Инстаграм открива делимично како његов систем препорука функционише.

У блог посту, компанија детаљно објашњава свој систем рангирања на основу тога где корисник може наићи на садржај: главни приказ, Story, страница Explore и Реелс. Постоји безброј информација које компаније попут Инстаграм-а користе да би предвидели шта корисници желе да виде и с ким желе да интерагују, и не постоји један јединствени алгоритам који управља препорукама. Као што се и очекивало, Инстаграм каже да добар део података који се користе за рангирање садржаја долази од самих корисника.

На пример, Story-ji се рангирају делимично на основу тога колико често корисник прегледа ажурирања налога и да ли интерагује са другима слањем порука или лајковањем Story. Инстаграм такође покушава да процени корисников однос са одређеним налогом, на пример да ли је неко члан породице или пријатељ.

instagram
инстаграм / Извор: Профимедиа

Препоруке за Реелс такође се заснивају на сличним подацима корисника. Инстаграм каже да оно што корисник лајкује, чува, дели или на било који начин интерагује са одређеним садржајем утиче на то шта ће му бити приказано следеће. Инстаграм је нешто конкретнији у вези с тим: компанија посебно указује на вероватноћу да ће корисник поделити видео, гледати га до краја, лајковати га или кликнути на страницу са звуком као предвиђања. Визуелни и звучни елементи који се користе у видеима, као и информације о особи која је видео поделила, попут броја пратилаца или нивоа ангажованости, такође утичу на рангирање Реелс-а.

Платформе пружају корисницима разне начине да покушају да контролишу шта виде. Мета је на Facebooku увела опције "прикажи више" и "прикажи мање" као начин да корисници реагују на одређене врсте садржаја. Корисници ТикТок-а могу "дислајковати" видео снимке и креирати листу хештегова и речи које не желе да виде на свом приказу.

Међутим, питање је да ли ови алати заиста функционишу: нека истраживања су сугерисала да корисничке поставке за фино подешавање система препорука једва да функционишу.