Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КОНАЧНО! Гугл Плеј продавница забрањује ЛАЖНЕ АПЛИКАЦИЈЕ и ометајуће рекламе!

05.08.2022. 16:11
Пише:
Србија Danas/b92.net
gugl prodavnica
гугл продавница / Извор: Профимедиа

Google покушава да реши проблем са агресивним рекламама које се не могу прескочити у Андроид апликацијама и уопште лоше понашање програмера и апликација у Play продавници. Компанија је најавила промене правила у неколико категорија како би била конкретнија, с обзиром да програмери заобилазе постојећа правила.

Једна од промена која ће највише утицати на свакодневну употребу телефона су рекламе. Google каже да ће ажуриране смернице, које ће ступити на снагу 30. септембра, донети "висококвалитетно искуство за кориснике када користе Google Play апликације". Рекламе свих формата (видео, ГИФ, статичне итд.) више неће моћи да неочекивано искачу преко целог екрана у апликацијама ако не могу да се искључе након 15 секунди. Постоје неки изузеци - ако на пример добровољно одаберете да гледате оглас да бисте добили неку врсту наградних поена, та правила неће нужно важити.

Тренутна Googleova политика каже да се огласи морају лако одбити "без казне" и да морате бити у могућности да затворите огласе преко целог екрана, али је правило о 15 секунди ново. Иако и 15 секунди није мало, бар нећете морати да чекате два минута да се појави мало, тешко уочљиво "x", тачно усред игре или док покушавате да урадите нешто друго.

gugl prodavnica
гугл продавница / Извор: Профимедиа

Нова правила такође наводе да огласи не би требало да буду "неочекивани" и да се појављују одмах након што учитате нови ниво или чланак. Тренутна правила већ кажу да огласи који изазивају изненађење код корисника нису дозвољени, али нова правила дају додатне конкретне примере кршења смерница.

И смернице за огласе за апликације направљене за децу ће бити строже. Иако нема много промена у смислу које врсте огласа програмери могу да приказују деци, Google је најавио неке промене у алатима које програмери користе за испоруку тих огласа, почев од новембра.

Google такође мења начин на који апликације могу да имплементирају и користе Андроидове уграђене ВПН (виртуелне приватне мреже) алате. Апликацијама неће бити дозвољено да имплементирају сопствене ВПН-ове за прикупљање корисничких података осим ако не добију изричиту дозволу од корисника, нити ће моћи да користе ВПН да помогну корисницима да заобиђу или промене огласе из других апликација.

Googleova нова правила укључују и неколико других промена. На пример, програмери ће морати да обезбеде метод "који је једноставан" за отказивање претплате у својој апликацији ако њихова апликација продаје претплате.

Google такође додаје одељак у којем се каже да апликације не смеју да садрже погрешне информације о вакцинама, неодобреним третманима или "другим штетним здравственим праксама, као што је терапија конверзије".

Ажурирање такође доноси неке промене у језику у вези са апликацијама за праћење, или "stalkerwareom", тако што се наглашава да свака апликација направљена за праћење људи мора да користи одређену ознаку која говори Googleu шта ради и да апликације морају да кажу да могу да вас надгледају или прате у опису Play продавнице. Оваквим врстама апликација је и даље дозвољено да прате само запослене и децу - Google изричито каже да је коришћење ових апликација за праћење неког другог, попут супружника, забрањено, чак и ако корисник тврди да је особа која се прати тога свесна.

У ажурираном одељку "Лажно представљање", Googleova нова правила кажу да програмери не могу да наводе људе да помисле да је њихова апликација повезана са неким "ентитетом" ако није. Да би објаснио шта то тачно значи, Google је навео неколико примера. Програмерима је зрањено да користе иконе апликације, описе, називе или друге елементе у апликацији који би могли навести кориснике да помисле да је апликација повезана са неким другим програмером/компанијом или са другом апликацијом.