“ЛОВ КАО СУДБИНА”: Трибина о филму “Траг дивљачи”
Петак, 14. октобар 2022. у 20:00 // Дом омладине Београда, Трибинска сала
Циклус трибина: ГНЕВНИ ФИЛМОВИ
Учествују: сценариста и редитељ Ненад Павловић, директорка фотографија Бојана Андрић САС, глумац Милош Тимотијевић…
Трибину воде: Зоран Јанковић и Ђорђе Бајић, филмски критичари.
Октобарско издање циклуса трибина „Гневни филмови“ у жижи има још један премијеран српски филм; реч је о остварењу „Траг дивљачи“, сценаристе и редитеља Ненада Павловића, филму који је недавно ушао и у редовну биоскопску дистрибуцију у нашој земљи. Сценарио је настао на темељу прозе нашег легендарног синеасте и једног од родоначелника овдашњег Црног таласа – Живојина Павловића.
Синопсис филма „Траг дивљачи“, жанровски појашњеног као спој драме и трилера, гласи: Перспективни новинар у комунистичкој Југославији 1979. године истражује свирепо политичко убиство у малом руралном месту, само да би се нашао уплетен у мрачну породичну драму препуну скривених тајни кроз вековну традицију насиља.
Екипу филма чине: редитељ, Ненад Павловић, сценаристи Ненад Павловић, Димитрије Војнов, Ђорђе Милосављевић, директорка фотографије Бојана Андрић САС, монтажер Дејан Урошевић, композитор Филип Митровић, дизајнер звука Александар Протић, сценографкиња Јована Граховац Сујић, костимографкиња Момирка Баиловић, маскерка Марија Ковачевић Јовановић. Филм су продуцирали Милош Аврамовић и Татјана Жежељ Гојковић, копродуцент је Коста Ђорђевић, линијски продуцент је Љубомир Божовић, а извршни продуцент Горан Бјелогрлић.
Улоге тумаче: Радивоје Буквић, Предраг Мики Манојловић, Нада Шаргин, Милош Тимотијевић, Драган Бјелогрлић, Милена Павловић, Јово Максић, Петар Зекавица, Мирко Влаховић, Филип Шоваговић, Борис Миливојевић, Новак Билбија, Милан Чућиловић, Ненад Хераковић, Сања Марковић, Павле Чемерикић и Милена Радуловић.
У изјави за портал Филмског центра Србије, Павловић је о настанку сценарија изјавио следеће:
„Из романа „Траг дивљачи“ сам, заправо, пре свега позајмио наслов. Звучало ми је као добро име за филм, које истовремено остварује везу са Жикиним стваралаштвом и симболише радњу на више нивоа, док се адаптација заправо ослања на неколико других романа мог оца, као што су „Лапот“, „Лов на тигрове“, „Вашар на Светог Аранђела“… Почело је са поновним ишчитавањем бројних Жикиних романа у којима сам тражио основу приче, да бих потом почео да кројим остале одреднице, попут периода кад се радња одвија, као и жанра. Упарио сам јунаке који се провлаче кроз Жикине романе, сместио их у период који је за мене интригантан визуелно, социолошки и политички (крај 1970-их), те заокружио породичну драму у трилерски жанр. Сценарио је, након тога, доживео још неколико верзија, највише на нивоу скраћивања, заокруживања и редуковања. Једном речју – обликовања, све то уз врсну драматуршку помоћ Димитрија Војнова и Ђорђа Милосављевића.“
Дом омладине Београда је у фебруару 2020. године покренуо циклус филмских трибина који воде филмски критичари Зоран Јанковић и Ђорђе Бајић, дугогодишњи хроничари српског филма. Трећи циклус „Гневних филмова“ Трећи циклус „Гневних филмова“ током 2022. године представља осам трибина у чијем фокусу сунајновија филмска и серијска остварења српских аутора, као и проблеми и феномени савременог друштва које они проблематизују и који се у њима осликавају. Како живимо у турбулентна времена пуна буке и беса, тај свепрожимајући гнев је неретко покретачка снага филмских аутора. Овај циклус трибина и у новој сезони представља својеврсну хронологију актуелних филмских дешавања у Србији и свету, а истовремено ће, сагледавано кроз визуре наших стваралаца, бити и сведочанство времена у коме живимо.
Бајић и Јанковић дуже од две деценије пасионирано и континуирано прате српски и светски филм. Већ четири године уређују портал Филмског центра Србије, а заједно са Иваном Велисављевићем аутори су награђиваних књига „Критички водич кроз српски филм“ и „Најбољи српски филмови XX века“. О филму и популарној култури пишу и/или су пиосализа „City Магазине“, „Време“, „Филм New Еуропе“ и „Оптимист“; а њихови текстови објављивани су на „Попбоксу“, у и „НИН-у“, „Филажу“, „Пресингу“… Зоран Јанковић је стални сарадник РТС-ове „Велике илузије“, док је Бајић аутор четири романа. Били су и аутори и водитељи филмског подкаста „Први ред“, а другу годину за редом по Србији воде филмску радиону за децу и младе „Како се гледа филм“ у организацији Мреже киноприказивача Србије. Новинари су и уредници филмског часописа „Видимо се у биоскопу“. Јанковић и Бајић су своје прве филмске трибине почели да осмишљавају и модерирају још 2010. године, управо у Дому омладине Београда.