БИЋЕ ТО ЧУДО МОДЕРНЕ АРХИТЕКТУРЕ: Кинези и Руси спремају заједнички пројекат на Криму, АМЕРИКАНЦИ ОВО НИСУ ОЧЕКИВАЛИ
Пресретнути мејлови откривају оснивање руско-кинеског конзорцијума.
Руски и кинески бизнисмени су у октобру разговарали о плановима за изградњу подводног тунела који би повезивао Русију са украјинским Кримом.
НЕМОЈ ДА ТИ ОБРАЗ ЦРВЕНИ, ПРИЈАВИ НАСИЉЕ – „16 ДАНА АКТИВИЗМА“ НА 16 СТАДИОНА У СРБИЈИ!
НЕМОЈ ДА ТИ ОБРАЗ ЦРВЕНИ, ПРИЈАВИ НАСИЉЕ – „16 ДАНА АКТИВИЗМА“ НА 16 СТАДИОНА У СРБИЈИ!
"МОРА ДА СХВАТИ ДА НЕ МОЖЕ НАСТАВИТИ НА ИСТИ НАЧИН" Запад понудио Зеленском "корејски сценарио"?!
"МОРА ДА СХВАТИ ДА НЕ МОЖЕ НАСТАВИТИ НА ИСТИ НАЧИН" Запад понудио Зеленском "корејски сценарио"?!
ЗЕЛЕНСКИ ЗАДОВОЉНО ТРЉА РУКЕ Стиже неочекивана помоћ, најновија вест обрадоваће власт у Кијеву
ЗЕЛЕНСКИ ЗАДОВОЉНО ТРЉА РУКЕ Стиже неочекивана помоћ, најновија вест обрадоваће власт у Кијеву
Они су формирали "конзорцијум" за ту сврху, пишу медији.
Новинари цитирају пресретнуте мејлове које су новинама дали неименовани украјински званичници.
Лист наводи да је потврдио аутентичност порука, позивајући се на документе о регистрацији компаније који показују да је на Криму недавно основан руско-кинески конзорцијум који укључује појединце који се помињу у мејловима.
- Преговори, који су укључивали састанке крајем октобра, били су подстакнути растућом забринутошћу Русије за безбедност 11 миља дугог моста преко Керчког мореуза - наводи се у тексту.
E-mail који је кружио међу званичницима конзорцијума последњих недеља односио се на састанке са кинеским делегатима на Криму. China Раилваи Цонструцтион Цорпоратион (CRCC) је у једном од њих, од 4. октобра, описана као "спремна да обезбеди изградњу железничких и путних пројеката било које сложености у региону Крима“.
CRCC је државна компанија која је изградила многе од најзначајнијих путних и железничких мрежа у Кини и развила опсежне везе са Русијом последњих година кроз пројекте укључујући проширење система московског метроа које треба да буде завршено 2021.
Владимир Каљужни, руски бизнисмен наведен као главни извршни директор конзорцијума, одбацио је то питање, а затим је рекао да неће давати никакве информације "непријатељским медијима“ и изненада прекинуо разговор.
Његов одговор је био у супротности са начином на који се предлог појавио у интерној е-пошти. У поруци упућеној прошлог месеца руском званичнику који је један од главних представника Крима у Москви, Каљужни је рекао да има "писмо наших кинеских партнера о спремности једне од највећих компанија у Кини, CRCC, да учествује као генерални извођач радова на изградњи тунела испод превоја Керч".
У питању је мејл упућен Георгију Мурадову, који је идентификован као стални представник Републике Крим код руског председника Владимира Путина. Мурадов није одговорио на захтев за коментар.
Американци изненађени
Шест од девет оснивача конзорцијума није наведено у регистрационим документима. E-mailovi такође показују напоре Кине да одржи тајност.
У једном од мејлова се наводи да ће CRCC учествовати само под условом "строге поверљивости" и да ће у свим уговорима назив компаније бити замењен са "друго, неповезано правно лице". У другом мејлу се помиње кинеска банка која је вољна да "претвори своја доларска средства у рубље за њихов трансфер на Крим ради финансирања пројеката“.
У имејловима се такође наводе разговори између конзорцијума и извршног директора CRCC-a идентификованог као Ксу Хуакианг. Ово име одговара кинеском држављанину који је наведен као потпредседник и заменик генералног директора међународног одељења компаније.
- С обзиром на ризике од санкција и саботаже, амерички званичници и стручњаци изразили су изненађење да би CRCC ризиковао умешаност - известио је ВП.
Стручњаци за велике међународне транспортне пројекте сугеришу да је технички изводљива изградња тунела испод Керчког мореуза и да Кина има потребно искуство и технологију. Међутим, кажу да ће то бити велики подухват, упоредив по величини са тунелом Данска-Немачка, који се гради већ осам година, процењује се да ће коштати више од 8,7 милијарди долара и да ће бити најдужи у Европи када буде завршен на крају деценија.
Експерти сумњају да ће Керчки тунел бити завршен на време како би се помогло Русији у њеним војним напорима. Ипак, Москва би то могла да види као дугорочну инвестицију у обезбеђивање безбедне комуникације са украјинском територијом која би могла да буде спорна деценијама.