Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Ауто-пут кроз Београд престаје да постоји

25.10.2023. 13:09
Пише:
Танјуг
auto-put
ауто-пут / Извор: Shutterstock

Како је Весић истакао, омогућава се боље и ефикасније коришћење путева.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструкутре Горан Весић рекао је данас да је аутопут кроз главни град Србије, од петље Београд преко Мостара до Бубањ Потока постао градска саобраћајница,  чиме су се створили услови да се убрза јавни превоз и да се ефикасније користи пут.

Весић је рекао да ауто-пут кроз Београд није имао све карактеристике ауто-пута и да је било природно да се дефинише као градска саобраћајница. 

- После завршетка обилазнице око Београда, стекли су се услови да предложим да се део ауто-пута који пролази кроз Београд, од петље Добановци, преко петље Мостар, до петље Бубањ поток, дефинише као градска саобраћајница категорије другог Б реда и на тај начин она је престала да буде ауто-пут. Завршетком обилазнице око Београда, комплетирали смо ауто - пут Е-75 или А1, како је препознат у категоризацији у нашој земљи и стекли су се услови за ову промену - рекао је он. 

Весић је објаснио да то сада практично значи да зауставна трака може сада да буде искоришћена на више начина.

- Може да се користи као посебна трака за вожњу аутобуса, таксија или неких других возила, хитне помоћи, а може наравно да се све три траке у будућности користе за превоз моторних возила и то ће зависити од града Београда - додао је он.

Goran Vesić
Горан Весић / Извор: Танјуг/Зоран Жестић

Весић је рекао Танјугу да је то важно, јер су се створили услови да се убрза јавни превоз и да се користи овај пут ефикасније као градска саобраћајница. 

Министар је подсетио да је 12. октобра донета Уредба којом су дефинисана и четири нова ауто-пута. 

- Од Бубањ Потока преко Панчева, па до државне границе са Румунијом, то је нови ауто-пут. Такође, смо прогласили деоницу за коју смо потписали уговор сад у Кини, Београд - Зрењанин - Нови Сад као ауто-пут. Затим, Сремска Рача - Кузмин, такође проглашена  је за ауто-пут, то је иначе део ауто-пута Београд - Сарајево, наш део који градимо. Република Српска ради до Бијељина, па до Брчког, то раде наши пријатељи из Босне и Херцеговине, тако да ће Београд и Сарајево бити повезани ауто- путем. И на крају ауто - пут Рума - Шабац који је недавно отворен - додао је он. 

Весић је рекао да ће у наредном периоду додатно бити измењана Уредба о критеријумима за категоризацију јавних путева, и бити уведена први пут категорија мотопутева. 

- Као мото - пут дефинисаћемо ову саобраћајницу кроз Београд, значи од петље Добановци до петље Бубањ Поток, такође од Сурчина према Новом Београду, која је завршена у априлу прошле године. Мото - пут ће бити деоница од Шапца до Лознице, која ће бити завршена до краја следеће године. Као и ауто - пут "Осмех Србије" за чију смо изградњу потписали уговор у Кини, од Бачког Брега преко Сомбора, Куле, Србобрана, Врбаса, Бечаја, Новог Бечаја, Кикинде и Српске Црње. Тако да ће то бити нови мотопутеви, које ћемо сада посебно уредити изменом саме категоризације путева - истакао је он.

Како је Весић истакао, омогућава се боље и ефикасније коришћење путева. 

Gazela
Газела / Извор: Србија Данас

Он је додао, да иако ауто - пут кроз Београд постаје градска саобраћајница, остаје у надлежности ЈП "Путеви Србије" који ће наставити одржавање.

Весић је најавио да ће у наредном периоду бити расписан и тендер за изградњу звучних баријера на путу кроз Београд.  

- Расписаћемо тендер за изградњу звучних баријера, управо у новобеоградским блоковима на потезу између Арене и Сава центра. Тако да ће грађани који живе поред коначно имати мир и заштиту од буке, што иначе наша обавеза по Закону заштити од буке - рекао је он. 

Весић је додао да је важно да саобраћајница кроз Београд буде проходна, и да се користе жуте траке. 

- Важно је да се искористе досадашње жуте траке, које као што сами знате се не користе. Односно, користе неки возачи који желе, што је против закона, кад су велике гужве да прођу брже - додао је он.