Београд добија двадесет нових трамваја!
Возила морају да буду механички компатибилна, по питању спрезања, са постојећим возилима.
Шпански ЦАФ трамваји последњи су који су за потребе београдског јавног превоза купљени пре више од десет година и њих 30 вади просек изузетно старом и дотрајалом трамвајском подистстему ГСП Београд.
ЛАНЧАНИ СУДАР НА ГАЗЕЛИ Повећана фреквенција возила на најпрометнијим деловима Београда
ДИВЉИ ЗАПАД У БЕОГРАДСКОЈ ОСНОВНОЈ ШКОЛИ: Ученик сломио нос девојчици, а сада га се и родитељи плаше јер каже да ИМА "СПИСАК И ОРУЖЈЕ"
Шапић: Уређење центра, петља у Јакову, уз национални стадион и сајам, чине Сурчин општином будућности
Дугоочекивану набавку нових трамваја, највећи градски превозник коначно је и расписао, наводи еКапија.
Како се може видети у тендерској документацији реч је о набавци 20 нископодних трамваја, а као рок за достављање понуда одређен је 8. децембар ове године. Сам будући уговор орочен је на 48 месеци односно на четири године, па се очекује да, као и у случају ранијих набавки возила за потребе јавног превоза, и испорука нових трамваја буде организована у неколико тура.
- Трамваји ће бити зглобна петоделна возила, потпуно нископодни, опремљени микропроцесорским системом за регулацију вуче и кочења, електронским системом за информисање путника, видео надзором, рампом за лица са посебним потребама и клима уређајем у кабини возача и путничком простору.
Дужина трамваја (без спојница) износи 29 – 32 м. Највећа ширина на најширем делу трамваја мора бити у опсегу од 2,20 - 2,40 м са ретровизорима и жмигавацима.
Не сме се изазивати бука која је неприхватљива за околну средину и путнике у трамвају.
Нови трамваји треба да буду пројектовани и израђени за животни век од најмање 30 година сигурне и поуздане експлоатације под условима који су описани у наставку. Сматра се да трамваји прелазе око 70.000 км годишње. Испоручилац ће поднети документовани доказ о способности задовољавања овог захтева - прецизира се између осталог у документацији.
Како се додаје, возило мора да буде механички компатибилно, по питању спрезања, са постојећим возилима: ЧКД КТ4, DÜVAG са приколицом и ЦАФ, односно са оним трамвајима који су саобраћају на улицама Београда.
- Ново возило мора да буде усклађено (компатибилно) у сваком погледу са трамвајском инфраструктуром града Београда, условима одржавања, профилом (габаритом) и захтевима експлоатације. Пројектована брзина на прузи у трамвајској мрежи је 50 км/х (изузетно 40 км/х – пруга преко Моста на Ади) на хоризонталним и равним деоницама - указано је у документацији.