КОЈА ОВЛАШЋЕЊА ИМА ПРИВАТНО ОБЕЗБЕЂЕЊЕ У ГСП-у? Контролорима ће од сада бити много лакше
По свему судећи, имаће само један циљ
И званично је уз контролоре карата у превозу, у аутобус ушло и приватно обезбеђење. Укупно 12 људи контролисало је карте прошле седмице на линији 560 у Липовици, јер се контролорима и обезбеђењу придружила и комунална милиција. Никоме није било пријатно. Мора ли то тако и како друге метрополе решавају проблем напалте карата у превозу?
НЕ ПАНИЧИТЕ КАДА ВИДИТЕ УРОША: Питон у Бео-зоо врту само воли да се сунча, а овако ћете савладати страх од змија (ВИДЕО)
НОВИ ВИРУС ХАРА БЕОГРАДСКИМ ВРТИЋИМА: Ево колико траје и који су симптоми
ХАОС НА ЗВЕЗДАРИ! Бахати возач направио удес па се дао у бег, а онда је направио још један прекршај
Сада 12, у наредном периоду 30 особа приватног обезбеђења у возилима градског превоза. Ангажовала их је приватна фирма "Кент карт", која наплаћује карте и контролише наплату у возилима јавног превоза. Имају задатак да у аутобусу обезбеђују контролоре.
- Првенствено им је задатак да спрече инциденте, јер смо имали 50 напада од почетка године, 12 контролора је било теже повређено - каже Вељко Влаховић, директор Кент карта.
И у фирми за приватно обезбеђење су нам потврдили да су, у складу са уговором, у возилима како би се избегли сукоби. Додају, тако се повећава и безбедност путника.
У Секретаријату за јавни превоз су нам потврдили да приватно обезбеђење није предвиђено уговором са приватним партнером, али то, по мишљењу градског правобранилаштва, није у супротности са уговором.
Приватно обезбеђење, према речима надлежних, не може да контролише карте и тражи документа.
- Приватни партнер је одговоран за поступке приватног обезбеђења, ми пратимо ситуацију, и ако дође до злоупотребе свакако ћемо интервенисати - наводи Јовица Васиљевић градски секретар за јавни превоз.
Закон о приватном обезбеђењу регулише и овлашћења. Приватно обезбеђење у возилима градског превоза је физичка заштита и, како су нам потврдили, може да легитимише само ону особу која физички нападне контролора.
- Закон каже да када врши обезбеђење лица, провера идентитета може се применити само у случајевима када је угрожена безбедност тог лица које обезбеђује - указује Наташа Игњатовић, начелник Одељења за послове приватног обезбеђења и детективску делатност.
У Италији и Немачкој нема приватног обезбеђења уз контролоре. У обе земље, како су нам рекли, има шверцовања, али су контроле ригорозније.
У Италији ухваћени у шверцовању мирно излазе из возила и дају податке, каже наша дописница Маринела Ражнатовић. Према речима дописника РТС-а из Немачке Ненада Радичевића, казне у тој земљи су велике, 60 евра.
У фирми "Кент карт" кажу да немају прецизне информације о проценту наплате карата, али процењују да у Београду од око 300.000 запослених који користе градски превоз, њих до 115.000 купује месечну карту.