Градоначелник Шапић о суспензији одлуке о скраћењу линија 704, 705, 707 - "Урадио сам за раднике ГСП више него било ко пре"
Градоначелник Београда Александар Шапић обраћа се на конференцији за медије.
Прва тема јесте његова суспензија одлуке Секретаријата за јавни превоз, о скраћењу линија 704, 705, 707, а чему је претходила претња групе грађана о блокади Пупиновог моста. Шапић је истакао да нико није говорио о укидању тих линија, него о њиховом скраћивању, тачније да не иду до Зеленог венца него до Новог Београда.
- Даћу вам још појашњења, шта су они мени рекли и који су аргументи. Тог тренутка, не улазићу у то, они су чак могли да погреше. Ми смо могли да погрешимо. Кажемо, о томе ћемо после говорити касније. У року од пар сати су нам стигле претње од групе грађана, стигле нама Секретаријату за јавни превоз. Стигла је порука од саобраћајне полиције да су запретили блокадом Пупиновог моста и да уколико се деси да становницима Батајнице и Земун-Поља, да та линија се скрати, не да се укине, да ће доћи до блокаде. Одмах је изашло саопштење Гаврила Ковачевића, председника општине Земун, који такође се томе противи, где ниједног тренутка није осудио блокаду Пупиновог моста и механизам блокаде као начин остваривања било које врсте интереса, било које интересне групе - рекао је Шапић.
- Али и чак под претпоставком да то није најбоље решење. Под претпоставком да је то најгоре решење. Да ли је начин да у року од пар сати припретите блокадом Пупиновог моста и било којом врстом блокаде, да председник општине Земун, Габрило Ковачевић, против тога нема ништа, где се поставља питање јесу ли онда нама блокаде проблем или нам је проблем интерес и циљ који постижу те блокаде. Јер Гаврило Ковачевић је председник општине Земун и сутра због неке његове одлуке неко може да дође и да му блокира такође улицу испред општине. Не знам да ли ће тада да подржи блокаде. И пошто видим да полако блокаде, опструкција и увођење потпуно новог друштвеног поретка очигледно почињу да се прихвате од једног дела актуелне власти. Желим сад овде да кажем и да остане забележено, без обзира на оно што сутра буде носило. Значи, тачно да се сутра целокупна опозиција и целокупна власт сложе око тога који нов начин и нови поредак се успоставља тако што меримо снагу на улици, блокирамо, опструирамо, а после, не дај Боже, се бијемо, малтретирамо или прогонимо, ја ћу онда једини остати и даље против тога.
- Ускоро нам долазе нови аутобуси које треба да распоредимо. Не могу све линије и сва насеља да добију нове аутобусе. Како ћемо то да одредимо? Тако што ћу да сачекам да видим о има већу силу?
- Једно возило које вози ГСП кошта нас 20 одсто више него кад га вози приватник. Пре неколико година статус ГСП је утврђен једнак као и код приватника. Када купујемо возила, плате и све обезбеђујемо кошта нас 20 одсто више. И поред тога, сматрао сам да треба да водимо рачуна и мислим да сам за раднике ГСП урадио више него било ко пре. Свако возило ГСП кошта Београђане 20 одсто више него било које приватно возило јер се плаћа из буџета града.