ИЗМЕНЕ ВАЖНЕ ЗА ВОЗАЧЕ У БЕОГРАДУ! Ово ће бити укинуто - ускоро решење и за тротинете у саобраћају
Трепћуће зелено светло на семафорима повлачи се из употребе, а семафори у Београду биће репрограмирани.
Одлука је донета након многих истраживања која су показала да ће саобраћај тако бити ефикаснији и безбеднији. Међутим, већина возача мисли другачије. Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић каже да му такав сигнал много значи. Са друге стране, Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја наводи да зелено трепћуће светло доноси више проблема него користи.

ДРАМА НА ЧУКАРИЦИ: Жена са ножем у рукама претила да ће се убити, полиција одмах реаговала

ДЕТАЉИ ТУЧЕ У НАСЕЉУ ЗУЦЕ: Девојка посечена ножем, није познато да ли је била мета

ДВЕ САОБРАЋАЈНЕ НЕСРЕЋЕ НОЋАС У БЕОГРАДУ! Десио се и напад ножем у подавалском селу - жена пребачена на ВМА
Чак 83 одсто возача, према анкети коју је радио Саобраћајни факултет у Београду, подржава трепћуће зелено светло. Верују да је оно корисна информација, која их упозорава да ће се ускоро појавити жуто. Не подржава га само седам одсто испитаних.
Према анкети, 49 одсто возача ће убрзати ако види да зелено трепери. Успориће 35 одсто, а истом брзином ће проћи кроз раскрсницу 16 одсто возила. На семафору са трепћућим зеленим зауставиће се само три одсто људи. На жутом, 31 одсто. Кроз жуто ће проћи 60 одсто, а кроз црвено шест одсто возача.
Иако је чак 83 одсто испитаника за семафор са зеленим трепћућим светлом, трептање ће у Београду бити укинуто.
"Пролазак на жуто не угрожава безбедност"
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја сматра да је један од основних проблема то што грађани имају страх да прођу на жуто и онда због тога сматрају да им је комфорно и корисно да имају најаву за жуто светло, односно зелено трепћуће.
- Закон каже начелно да је пролазак кроз жуто светло забрањен, али жуто светло је направљено да вас спречи да прођете на црвено. Онај који у границама прописане брзине, па чак и брже прође на жуто светло, дефинитивно никога не угрожава - објашњава Окановић.
Пролазак на жуто не угрожава безбедност саобраћаја, истиче Окановић и наводи да њему није познато да је полиција против неког возача до сада поднела пријаву за пролазак на жуто.
За и против зеленог трепћућег светла
Наводи да је истраживање показало да зелено трепћуће светло изазива више проблема него што људи имају користи.
- Прво, мања је пропусна моћ таквих раскрсница, јер људи без потребе коче кад виде зелено трепћуће. Истраживања показују и да је већи број саобраћајних незгода тамо где постоји зелено трепћуће. Неки на тај сигнал успоравају, неки убрзавају, па ако је први овај што успорава, а иза онај што убрзава, имамо незгоду - напомиње Окановић.
Са друге стране, директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић каже да му зелено трепћуће светло значи много и да се осећа много комфорније као возач. Такав сигнал, како је објаснио, даје му више времена да размисли и донесе исправну одлуку приликом проласка кроз раскрсницу.
- Сигуран сам да је много више незгода на жутом трепћућем, јер је краће време реаговања, краће време за пролазак и возачи онда нагло реагују и смањене су могућности овом иза да донесе исправну одлуку - сматра Пешић.
Повређено 150 возача тротинета ове године - постоје три решења
Пошто не постоји закон који регулише њихову вожњу, иду и тротоаром и коловозом. Није реткост да се возачи повреде или да налете на пешаке.
Од почетка године озбиљно је повређено најмање 150 возача тротинета.
Постоје три решења. Да се возачи тротинета третирају као бициклисти и возе по коловозу и стазама. Да им се дозволи вожња по тротоару, или да им се у потпуности забрани.
Окановић сматра да тротинетима није место на тротоару и да пешаци имају право на своју површину за кретање.
Са друге стране, како је додао, мора се добро размислити пре него што се утврде правила за тротинете.
Пешић каже да је Саобраћајни факултет урадио истраживање и предложио да се дозволи вожња тротинета по тротоару, али уз ограничење брзине до шест километара на час. Наводи да је тако у Словенији, Пољској и Литванији.
- Већина земаља им је дозволила вожњу на бициклистичким стазама - додаје Пешић, и напомиње и да развијеније земље лутају, пошто су већ неколико пута мењали прописе, па чак и забранили тротинете у саобраћају.
О безбедности деце: Возачи су ти који нису схватили ризике
Пешић се осврнуо на питање безбедности деце у саобраћају након почетка школске године и оценио да су возачи ти који нису схватили ризике и опасности.
- Почетак школске године био је такав да је девојчица ударена на пешачком прелазу, али то није јединствен случај. Ако погледамо незгоде у којима учествују деца из основних школа, видећемо да је једна трећина повређена баш на пешачким прелазима. Дакле, то нам јасно говори да су возачи ти који нису схватили опасности и ризике и да потцењују те ризике и опасности - сматра Пешић.
Указује да возачи и у закону имају посебну обавезу да обрате пажњу на децу, а посебну пажњу када су деца у групи.