Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Мали представио план развоја Београда до 2033: Акценат на БГ возу, метроу и саобраћајној инфраструктури

03.07.2017. 16:04
Пише:
Танјуг
Siniša Mali
Синиша Мали / Извор: Србија Данас

У плану је увођење још две линије БГ воза

Развој БГ воза и увођење нових линија, изградња метроа и инвестиције у путну инфраструктуру, односно изградња два моста и два тунела, три су главна правца развоја предвиђена мастер планом саобраћајне инфраструктуре Београда до 2033. године.

Представљајући план, градоначелник Београда Синиша Мали рекао је да је то стратегија и визија развоја саобраћајног система у наредном периоду, који иде у три правца.

Комунална полиција почиње акцију сузбијања нелегалне уличне продаје!

ВЕСИЋ: Дом здравља на Лабудовом брду радиће од августа

Један је даљи развој БГ воза, други изградња метроа, а трећи улагање у путну инфраструктуру.

Мали је подсетио да једна линија Бг воза сада спаја Батајницу и Овчу, док је у току обнова пруге, како би возом, на другој линији, били спојени Вуков споменик и Ресник.

BG voz
БГ воз / Извор: Србија Данас

У плану је увођење још две линије БГ воза - једне од Сурчина, поред Аеродрома до Новог Београда и друге од Макишког поља кроз тунел Раковица до Карабурме.

Кад је реч о изградњи метроа, Мали је рекао да су дефинисане две линије, а прва ће бити од Макишког поља до Миријева дуга 22 километра.

Друга предвиђена линија дуга је 19,8 километара од Земуна до Устаничке.

- Те две линије метроа у комбинацији са БГ возом интегрисаће шински систем саобраћаја који ће бити основа саобраћајне инфраструктуре у наредном периоду - рекао је Мали. 

Градоначелник је поновио да очекује да изградња прве линије почне крајем 2019. или почетком 2020. године.

Beograd
Београд / Извор: Србија Данас

Смарт план 2021/2027/2033. предвиђа као трећи правац развоја даља улагања у путну инфраструктуру, која подразумевају изградњу моста преко Саве и моста код Аде Хује, као и изградњу два тунела, један у центру града који би спојио Савски амфитеатар и Булевар деспота Стефана и други кроз Топчидер.

Како је рекао Мали, од та четири пројекта, најближи смо изградњи моста на Сави и, у његовом наставку, тунела у центру града.

Ти планови требало би да буду усвојени на следећој седници Скупштине града, а затим и да уследи њихова имплементација.

- Са интегрисањем система метроа и БГ воза покривамо цео град и доприносимо развоју појединих делова града, попут Макишког поља, Аде Хује, Београда на води... То су капитални инфраструктурни пројекти у Београду који ће нам обезбедити равномеран, квалитетан и стабилан развој - поручио је Мали.