Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

(МАПА) Представљено идејно решење унутрашње обилазнице око Београда (ФОТО)

05.12.2016. 18:25
Folić i Vesić
Фолић и Весић / Извор: БеоИнфо

Решење за III сектор саобраћајнице унутрашњег магистралног прстена,

Градски менаџер Горан Весић и главни градски урбаниста Милутин Фолић присуствовали су данас презентацији идејног решења за III сектор саобраћајнице унутрашњег магистралног прстена, која је одржана у Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда. 

Весић је истакао да је тај магистрални прстен унутрашња обилазница око Београда, која ће поред спољне обилазнице, која се гради са републиком, олакшати функционисање саобраћаја у престоници и један је од приоритета ове градске власти. 

Folić i Vesić
Фолић и Весић / Извор: БеоИнфо

Он је појаснио да III сектор саобраћајнице унутрашњег магистралног прстена предвиђа деоницу од 2,5 километара пута који би ишао од петље „Хиподром”, где је предвиђена изградња тунела испод Топчидерског брда, па до Партизановог стадиона, а потом и изградња деонице до „Шумица”, за коју постоји и надземна и подземна варијанта. 

ВЕЛИЧАНСТВЕНА КУПОЛА ХРАМА: Николић и Чепурин на представљању макете (ФОТО)

– За ову ову саобраћајницу потребно је око 30 милиона евра и исто толико за решавање имовинско-правних односа, док је за изградњу тунела испод Топчидерског брда потребно између 50 и 60 милиона евра. Поред овог пројекта Град Београд ради на реализацији још неколико веома важних саобраћајних инфраструктурних пројеката, пре свих тунела који треба да повеже Саву и Дунав, у који ће се улазити код Старог савског моста – који ће такође бити проширен са по две саобраћајне траке – и излазити негде у близини Панчевачког моста. Тај тунел треба да смањи оптерећење саобраћаја у центру Београда за више од 14 одсто, што је огроман помак. Такође као део унутрашњег магистралног прстена градиће се и мост преко Аде Хује, који ће омогућити даље повезивање са Панчевачким и Зрењанинским путем и даље са Пупиновим мостом – прецизирао је градски менаџер. 

Mapa saobraćajnice
Мапа саобраћајнице / Извор: БеоИнфо

Фолић је додао да је унутрашњи  магистрални прстен једна од најзначајнијих саобраћајница у граду,  којом се надомешћују капацитети који су већ изграђени, као и да су дефинисани делови града куда ће ићи ова деоница. 

– Када се усвоји овај план детаљне регулације, он ће омогућити да се реше имовинско-правни односи, пре свих на делу унутрашњег магистралног прстена од Устаничке до Панчевачког моста – указао је Фолић. 

Folić i Vesić
Фолић и Весић / Извор: БеоИнфо

Директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Бранислав Поповић истакао је да је на овом идејном решењу радио Урбанистички завод, који тренутно ради план детаљне регулације, а да Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, као инвеститор у име Града Београда, изводи планску документацију и идејно решење, док је фирма ЦЕС COWI пројектант у овом послу.

НАЈТУЖНИЈЕ МЕСТО НА НОВОМ ГРОБЉУ: Ево шта крије парцела 42 са ДЕЧИЈИМ ГРОБОВИМА (УЗНЕМИРУЈУЋ ВИДЕО)

Дужина III сектора УМП-а је око 2.500 метара и обухвата површину од 50 хектара. Варијантна решења су предложена у сарадњи са Општином Вождовац, Урбанистичким заводом Београда, Секретаријатом за саобраћај и главним градским урбанистом. Раскрснице које представљају критичне тачке и траже изналажење прихватљивог саобраћајног решења су Аутокоманда и Шумице. Дефинисање варијантних решења је спроведено кроз два корака, а у првом је дефинисано 14 прелиминарних варијантних решења.

Folić i Vesić
Фолић и Весић / Извор: БеоИнфо

У њиховој даљој разради размотрени су делови посматране саобраћајне мреже, а оцена је вршена испитивањем просторних могућности и функционалног уклапања у постојећу и планирану мрежу саобраћајница. Као резултат активности у првом кораку добијена су три варијантна решења, која су у оквиру другог корака коригована и вреднована.

Сва три одабрана варијантна решења међусобно су слична у зони Аутокоманде и преласка УМП-а преко ауто-пута, а главна разлика међу решењима је у зони Шумица, где су изнад ауто-пута предложене различите петље у циљу постизања оптималних ефеката, навели су из пројектантске куће ЦЕС COWI.