ОД СУТРА НОВЕ МЕРЕ У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ: При уласку у возила, путници би требало да ураде једну ствар!
У саобраћајном шпицу на територији града Београда 1.654 возила на улицама, међу којима су и аутобуси, тролејбуси, трамваји и гарнитура БГ воза
Од сутра ће у свим возилима јавног градског превоза бити дозатори са средствима за дезинфекцију којима ће путници моћи да се дезинфикују приликом уласка или изласка из превоза, а данас се врши и озонирање возила које ће пружити додатну сигурност у спречавању ширења вируса корона у превозу.

ПРАВА ЗВЕЗДА ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА! СПРЕМАН ЗА ЛАНСИРАЊЕ У СВЕМИР: Маска против короне или астронаут у ГСП превозу? (ФОТО)

ВИШЕ ВЕЧНИХ ПОЧИВАЛИШТА У БЕОГРАДУ: Нова алеја заслужних грађана неће бити на Новом гробљу

БЕОГРАД КАО ЊУЈОРК: Престоница Србије добила прву дијагоналну раскрсницу (ФОТО)
Заменик градоначелника Београда Горан Весић истакао је приликом обиласка озонирања аутобуса да се користи недеља када је мање возила градског превоза на улици, а са циљем да се обави веома важан посао који ће обезбедити додатну сигурност како путницима, тако и онима који раде у градском превозу.
Весић је подсетио да је у шпицу на територији града Београда 1.654 возила на улицама, међу којима су и аутобуси, тролејбуси, трамваји и гарнитура БГ воза.
- Данас смо у прилици да у свако од тих возила поставимо дозере, иначе дозере који садрже дезинфекциона средства где ће они путници који улазе у наш превоз моћи да изврше дезинфекцију - казао је Весић.
Како истиче заменик градоначелника Београда, ефекат једном озонираног возила траје три до четири дана, а свако возило градског превоза које припада ГСП-у биће озонирано два пута недељно.
Према његовим речима, дозере је Град Београд успео да набави захваљујући донацији компаније Mastercard и Аик банке, који су обезбедили две хиљаде дозера, као и 8.000 литара течности за дезинфекцију, што је довољно за две недеље.
- То значи да ћемо од сутра у свим возилима градског превоза имати дозере и сви ће моћи при уласку и изласку из превоза да дезинфикују руке и тако ћемо додатно допринети томе да у превозу будемо сигурнији - истакао је Весић.
Заменик градоначелника подсеца да је Град уложио напоре да заштити и путнике и возаче и да захваљујући тим напорима има 3,5 одсто заражених возача, што омогућава да функционише градски превоз и у условима када је епидемија веома присутна.
Додатну сигурност у возилима јавног превоза у Београду обезбедиће и озонирање, а Весић каже да је то метода која је препозната од Института "Батут" и којом се уништавају апсолутно све бактерије, микроорганизми.
Поред тога, подсећа Весић, на свим окретницама, особље има обавезу да чисти рукохвате и сва она места која дирају путници.
- Верујемо да тим мерама чинимо додатни напор да би превоз био безбеднији. То наравно не значи да људи не треба да носе маске у јавном превозу јер је то место где је немогуће остварити социјалну дистанцу, али ношење маски, уз све ове мере, допринеће да људи који користе градски превоз буду безбеднији - уверен је заменик градоначелника.
Тесла развио систем озонирања
Директор Института за општу физичку хемију у Београду Стеван Благојевиц испричао је да је систем озонирања први развио Никола Тесла и то 1896. године, а да је први патент урађен 1900. године када је Тесла већ предвидео да ће то ићи у болнице, јавне установе...
Касније су истраживања показала да је озон изузетно ефикасан, каже др Благојевић и додаје да тај хемијски елемент практично убија све бактерије вируса за врло кратко време.
- Оно што је битно код озона јесте да је то гас и да пробија тамо где не можете да допрете и брзо се шири, а још битније је да се након пола сата сам раствара, односно вишак се раствара у кисеоник - појаснио је др Благојевић.
Институт за физичку хемију је развио у сарадњи са Министарством за просвету, науку и технолошки развој и Иновационим фондом озонгенератор, казао је др Благојевић и додао да је то систем који се показао модеран и добар и за који не сумња да је будућност.