Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ОД ЖЕЛЕЗНИКА ДО ПАНЧЕВАЧКОГ МОСТА, БИЋЕ ВЕЛЕЛЕПНО: Представљен план развоја шинских система у Београду

25.08.2021. 09:24
Пише:
Србија Данас/Блиц
Metro
Метро / Извор: Профимедиа/илустрација

Површина обухваћена ПГР-ом шинских система износи око 2.356,16 ха

Судећи према Нацрту плана генералне регулације шинских система у Београду, са елементима детаљне разраде за И фазу прве линије метро система, у наредном периоду у плану је проширење трамвајских и линија БГ воза, као и магистралних пруга, уз прве радове на градњи метроа.

БУРНА НОЋ ЗА ХИТНУ ПОМОЋ У БЕОГРАДУ: Једна особа теже повређена, асматичари се жалили на промену времена

БУРНА НОЋ ЗА ХИТНУ ПОМОЋ У БЕОГРАДУ: Једна особа теже повређена, асматичари се жалили на промену времена

СРУШИО СЕ МОСТ У СУРЧИНУ: Саобраћај обустављен у оба смера

СРУШИО СЕ МОСТ У СУРЧИНУ: Саобраћај обустављен у оба смера

СНИМАК КОЈИ ЈЕ РАЗБЕСНЕО СРБИЈУ! Усред Београда мушкарац на бездушан начин ОПЉАЧКАО недужног старца (ВИДЕО)

СНИМАК КОЈИ ЈЕ РАЗБЕСНЕО СРБИЈУ! Усред Београда мушкарац на бездушан начин ОПЉАЧКАО недужног старца (ВИДЕО)

Планом, који је објавио Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове Градске управе града Београда, предвиђају се три метро линије, 42,26 км нове трамвајске мреже (уз контрукцију преко Панчевачког моста), депои, терминуси и градња нових пруга.

Површина обухваћена ПГР-ом шинских система износи око 2.356,16 ха, наводи Екапија.

План за метро

Овим документом планиране су три метро линије.

  • Метро линија 1 на потезу Макиш-Миријево у дужини од око 21,1км са укупно двадесет и једном станицом.
  • Метро линија 2 на потезу Депо Бежанија-Миријево у дужини од око 19,2км са укупно двадесет и две станице и делом трасе од око 0,8 км ка железничкој метро станици Ж.С.Земун
  • Метро линија 3 на потезу Бањица-Блок 61-Бежанија, у дужини од око 22,7км, са укупно двадесет и три станице.
  • Метро линија 3 планирана је на потезу од Бањице до Бежаније која се води преко Аутокоманде, Железничке станице Београд центар, Бетон хале ка Блоку 61 и Бежанији, пише Екапија.

Прва метро линија, је у зони Макишког поља планирана по терену у дужини од око 2,1км, да би након станице Макиш била вођена подземно до Миријева. Метро линија 1 планирана је на правцу: Железник-Макиш-Жарково-Беле воде-Трговачка-Пожешка-Парк Баново брдо-Ада Циганлија-Сајам-Мостар-Савски трг-Трг Републике-Скадарлија-Дунав-Панчевачки мост-Карабурма-Ада Хуја-Вишњичка-Миријевски булевар-7. гимназија-Миријево.

У складу са техничким решењима, траса је планирана по терену на делу од станице Железник до станице Макиш у дужини од 2,1км. На овом делу траса се води кроз простор планираног депоа за метро и површине у функцији саобраћаја, и има две станице које су планиране на терену, станице Железник и Макиш. Уз станицу Макиш планирана је почетно-завршна станица планиране линије БГ воза.

metro
метро / Извор: Профимедиа

Део трасе од станице Макиш до станице Беле воде планира се у отвореном ископу (cut&cover) у дужини од око 2,15км.

Деоница у дужини од око 11,2км од станице Беле воде до станице Панчевачки мост планирана је у дубоком тунелу, док се деоница од станице Панчевачки мост до Миријева планира у отвореном ископу (cut&cover) у дужини од око 5,7км.

Друга метро линија, целом својом дужином од Железничке станице Земун до Миријева води се подземно, сем на делу од станице Кванташка пијаца где се због уласка у планирани депо води површински.

Метро линија 2 је планирана на правцу: Депо Бежанија-Кванташка пијаца-ЖС Земун-Нови Новосадски пут-Филипа Вишњића-Стадион Земун-Сењски трг-Александра Дубчека-Општина Нови Београд- Меркатор-Арена-Сава центар-Блок 18-Савски трг-Мањеж-Макензијева-Јужни булевар-Шуматовачка-Војислава Илића-Цветкова пијаца-Мите Ружића-Устаничка-Миријево.

Траса је, према техничкој документацији, на делу од депоа Бежанија до петље Змај и Железничке станице Земун до станице Сава центар, планирана у отвореном ископу (cut&cover) док је од станице Сава центар до станице Миријево планирана у дубоком тунелу.

Трећа метро линија, целом својом дужином од Бањице до Бежаније води се подземно, осим: на делу од станице Бежанијско гробље, где се због уласка у планирани депо траса води површински и на делу од Клиничког центра Србије до железничке станице Београд центар у Прокопу, где је траса планирана на објекту.

Метро линија 3 планирана је на правцу: Паунов брег-Бањица-Трошарина-Степа Степановић-Браће Јерковић-Централно гробље-Витановачка-Аутокоманда-ЖС Београд центар-Клинички центар Србије- Мањеж-Пионирски парк-Трг Републике-Бетон хала-ТЦ Ушће-Арена-ЖС Нови Београд-Аирпорт city-Gandijeva-Dušana Вукасовића-Војвођанска-Бежанијско гробље и депо Бежанија

Траса треће метро линије је, према техничкој документацији, планирана у отвореном ископу (cut&cover) на делу од Бежаније до Блока 42, у дубоком тунелу на делу трасе од Блока 42 до Бањице, осим на делу од планиране метро станице Клинички центар до метро станице Ж.С. Београд центар где би се траса водила на објекту.