Револуција у београдском саобраћају - нови тунел мења град: Више неће бити саобраћајних гужви
Тунел ће почињати у Улици Деспота Стефана, пролазити испод Гаврила Принципа и завршавати се у парку Луке Ћеловића код Економског факултета.Током радова биће обезбеђено минимално оптерећење постојећег саобраћаја, најавио је Дејан Дивац.
Припремни радови за градњу тунела, у дужини од два километра, од Дунавске до Савске падине у Београду почеће крајем године а треба да буде завршен до 2030, када ће спојити део града од Булевара Деспота Стефана па све до парка Луке Ћеловића поред Економског факултета, изјавио је данас директор Института "Јарослав Черни" и председник Српског друштва за тунеле Дејан Дивац.
Он је рекао да је идеја о овом тунелу стара више од 70 година и да ће омогућити лакше кретање за насеља на дунавској страни, укључујући Карабурму и Миријево, али и Панчево, ка Новом Београду и Земуну, без проласка кроз центар града и уске улице као што је Булевар Деспота Стефана и Таковска улица.
Испод којих улица ће пролазити тунел
Тунел ће почињати у Улици Деспота Стефана, пролазити испод Гаврила Принципа и завршавати се у парку Луке Ћеловића код Економског факултета. Одатле ће се саобраћајница наставити ка Карађорђевој улици, омогућавајући директну везу ка Новом Београду и значајно скраћујући време путовања', навео је Дивац.
Тунел ће се састојати од два паралелна тунела дужине по два километра, са по две саобраћајне траке, што ће омогућити интензиван проток саобраћаја и значајно смањење гужви у граду. Пре почетка главне изградње неопходни су припремни радови, нарочито на дунавској страни, где ће се поставити улазни шахт за ТБМ машину (кртицу), рекао је Дивац и додао да припремни радови могу почети већ крајем ове године.
Важно је да се обаве припремни радови који су веома комплексни на дунавској страни, јер са те стране би се покренула ТБМ машина која би копала тунел. Да би она ту могла да стартује, мора да се направи улазни шахт, који се налази у веома прометној Улици Деспота Стефана, навео је Дивац.
Како ће саобраћај функционисати током радова
Како је рекао, припремни радови ће трајати око годину и по дана. Дивац је објаснио да, када се инсталације измештају, то доста утиче на саобраћај, али да је током пројектовања планирано да током реализације радова не дође до превеликог загушења саобраћаја.
- Планирамо да оспособимо саобраћај, да у сваком моменту током тих припремних радова буду три до четири саобраћајне траке потпуно слободне, а сада имамо четири. На тај начин бисмо омогућили да се ти радови одвијају без претеране гужве', навео је директор.
Говорећи о безбедности радова, Дивац је навео да се радови спроводе уз помоћ најсавременијих метода градње, јер се ради се о примени ТБМ технологије и додао да је раније градња тунела била много тежа и комплекснија.
По завршетку радова на тунелу, грађанима ће бити потребно само неколико минута да прођу од почетка до краја тунела и истакао да ће то бити велика уштеда времена.
Топчидерски тунел
Говорећи о топчидерском тунелу који је део Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП) око Београда и чија је градња планирана, казао је да ће тај тунел значајно олакшати саобраћај у главном граду.
- Сви велики градови настоје да саобраћајнице поставе под земљу како би се растеретиле површинске улице и унапредила мобилност', рекао је Дивац Танјугу.
На питање колико су ажурне евиденције о подземним инсталацијама у Београду и да ли постоји неки план мапирања, Дивац је одговорио да постоји катастар инсталација, али да се користе и савремене технологије као што је георадар како би се избегла изненађења и планирала дислокација инсталација на најбољи могући начин.
Према његовим речима, градња тунела захтева пажљиво истраживање постојећих инсталација у Београду, од водовода и канализације до електро и телекомуникационих мрежа.
- Пошто је Београд стари град, ми смо спремни на разна изненађења. Када се граде подземни објекти, потребно је то истражити. Постоје технологије као што су георадар и сличне којима се за сваки случај провери шта све ту има. На тај начин, нека микролокација се пажљиво истражи а онда у складу са тим евиденцијама, које већ постоје, направи се план како да се те инсталације изместе на најбољи начин', навео је Дивац.
Извор: Танјуг