ШАПИЋ НАЈАВИО ПРОМЕНУ ГРАДСКИХ САОБРАЋАЈНИЦА! Кружни токови иду у историју, а ово ће их заменити
Градоначелник Александар Шапић најављује да ће да се наредне године да реализује нове и другачије саобраћајнице у граду.
Један од пројеката који ће град, како је најавио градоначелник Александар Шапић, покушати да реализује наредне године јесте да уради кружни ток испред моста у близини Улице Владимира Поповића на Новом Београду.
- Требало би да срушимо три објекта тамо где је била фабрика па да спојимо кружни ток испред Бранковог моста са тим кружним током. Да, што би се жаргонски рекло, "разиграмо" улице Јурија Гагарина и Владимира Поповића, тако да суграђани који долазе из Земуна или са Бранковог моста скрену одмах лево и иду на Нови Београд, да не морају да се "провлаче" испред Тржног центра "Ушће" и иду у Улицу Милентија Поповића путем који се сада користи. То ћемо да урадимо само ако у наредних неколико месеци успемо да испунимо правне услове - рекао је градоначелник.
Шапић је истакао да се кружни ток као решење до сада није много примењивало.
- Кружни ток има своје специфичности. Од 24 сата, 19 часова је проходан, али постоје сати, нарочито када је реч о шпицу, када и није проходан. Јер ако је неспретнији возач који у кружни ток уђе у шпицу, он може да направи хаос. Ипак и за то има опција. На Западу већ постоје кружни токови са семафором који се пале у време највеће саобраћајне гужве. Размишљамо и да на Аутокоманди поставимо семафор да ради у шпицу. Када прође гужва, онда би се укључивало трепћуће жуто светло, као и на Бранковом мосту и другим кружним токовима. То је решење да не би морали да се ангажују саобраћајци - објашњава Шапић.
Градоначелник је подсетио да се у Карађорђевој улици скида коцка јер та улица мора да буде транзит око центра града, а не пешачка зона.
- У Поп Лукиној улици направили смо мали кружни ток. Радимо то јер желимо да онај ко иде са Новог Београда схвати да му једини пут до центра града нису Теразијски тунел и Француска већ да овуда може да се "извуче" и да за неколико минута стигне на Доњи Дорћол - рекао је Александар Шапић.
Радовима на саобраћајницама и набавком нових возила, а међу њима и трамваја, створиће се, како је напоменуо, услови да Београд буде "нови град".
- Покушаћемо да део трамваја које будемо набављали има аутоматизам да може да преусмери шине како не би морао да иде на окретницу. То би у многим деловима града олакшало саобраћај - рекао је Шапић и нагласио да поједини трамваји због наших нестандардизованих шина не могу да се крећу на свим релацијама. Пример за то су чувени "шпанци".
Шапић је подсетио и да је недавно урађено нових 510 паркинг-места.
– До мог доласка у граду је изграђено 1300 паркинг-места, а ми ћемо завршно са овом годином отворити још 2.500. Гаража "Пинки" је завршена, гради се у Влајковићевој, а започета је изградња гараже код Храма Светог Саве. Решење за град јесте изградња гаража, али је за њих потребно време. Можда не би било лоше да поновимо да је град прошле године донео одлуку да паркинг не буде више део комуналне делатности. Омогућили смо да паркинзи могу бити и у рукама приватника. Можда би да они који имају средства уместо да граде зграде могли да граде паркинге. Купе зграду и направе паркинг, а цену свега тога одредиће тржиште. Јер не може бити иста цена за паркинг у центру града и у Барајеву - истакао је Шапић.
Извор: Србија Данас/Политика