Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Сјајне вести из ГСП „Београд”: Нова ЕКО-2 линија

25.01.2022. 13:10
Пише:
Србија Данас
JKP GSP „Beograd”
ЈКП ГСП „Београд” / Извор: Фото: ЈКП ГСП „Београд”/Милош Дамњановић

Средња дужина линије износи 6.4 км, на њој саобраћа 8 возила, а интервал њиховог наиласка износи 10 минута.

Премијерка Србије Ана Брнабић, министарка заштите животне средине Ирена Вујовић и заменик градоначелника Београда Горан Весић, присуствовали су јуче, пуштању у рад друге еко-линије, и представљању нових  10 аутобуса на електрични погон прозвођача Хајгер.

JKP GSP „Beograd”
ЈКП ГСП „Београд” / Извор: Фото: ЈКП ГСП „Београд”/Милош Дамњановић

Након успостављања прве линије јавног превоза ЕКО-1 2016. године, која саобраћа на линији Вуков споменик - Белвил, уводи се нова која повезује Калемегдан, Трг Републике, Теразије и Славију са обалама Саве и Дунава, јер је почетна станица с једне стране у зони Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић“, а са друге стране у зони Савске променаде, односно Београда на води. Њеним увођењем, укида се линија 22А која саобраћа од Студентског трга до Славије, а на којој су радили аутобуси са мотором на дизел гориво.

Траса линије ЕКО 2 је следећа: СЦ „Милан Гале Мушкатировић” – Тадеуша Кошћушка – Пјарона де Мондезира – Узун Миркова – Студентски трг – Васе Чарапића – Трг републике – Коларчева – Теразије – Краља Милана – Трг Славија – Немањина – Балканска – Михаила Богићевића – Карађорђева – Земунски пут – Булевар Вудроа Вилсона – Београд на води.

JKP GSP „Beograd”
ЈКП ГСП „Београд” / Извор: Фото: ЈКП ГСП „Београд”/Милош Дамњановић

Средња дужина линије износи 6.4 км, на њој саобраћа 8 возила, а интервал њиховог наиласка износи 10 минута. На крајњим стајалиштима линије постављени су „брзи“ пуњачи за пуњење возила, које траје од 5 до 10 минута. 

Главна карактеристика аутобуса на електрични погон, које у региону поред Београда има још само Софија, јесте то што имају нулту емисију загађења, али и знатно нижу емисију емитоване буке у поређењу са аутобусима који користе дизел погон.

Затим, у поређењу са аутобусима на дизел погон, имају око 3,6 пута већу енергетску ефикасност, што такође представља значајну карактеристику, што је све  део стратешке одлуке Града Београда. 

Наиме, у наредне две године сви аутобуси са Еуро-3 и Еуро-4 моторима биће замењени, а у саобраћају ће остати само аутобуси који имају дизел моторе Еуро -5 и Еуро-6, који имају значајно мању емисију штетних гасова.
То ће бити праћено набавком по 100 аутобуса на компримовани природни гас у наредних 5 година, од којих ће првих 100 аутобуса бити на улицама Београда за пар месеци. 

Догађају су присуствовали и представници Секретаријата за јавни превоз, секретарка за заштиту животне средине Ивана Вилотијевић, секретар за саобраћај Душан Рафаиловић, директор ЈКП ГСП „Београд” Радиша Момчиловић и извршни директор за финансијске послове Дејан Крстовић.

JKP GSP „Beograd”
ЈКП ГСП „Београд” / Извор: Фото: ЈКП ГСП „Београд”/Милош Дамњановић