СВИ ПУТЕВИ ВОДЕ У СРПСКУ ПРЕСТОНИЦУ: Више од милион страних туриста посетило Београд! Ево одакле нам гости највише долазе
Од више од милион и триста хиљада туриста који су од почетка године до краја октобра посетили Београд, 1.133.116 су страни гости којих је за 14% више у односу на исти период прошле године.
Страни гости чине предоминантан удео и у броју остварених ноћења у београдским смештајним капацитетима, који је достигао три милиона и сто хиљада у првих десет месеци.
Убедљиво најбројнији гости у Београду и даље су Турци са 170.397 долазака ( 39%) и 363.000 ноћења ( 35%). Следе гости из Русије са 97.227 долазака ( 3%) и 322.814 ноћења. На трећем месту су туристи из Кине којих је за 78% више, укупно 82.323 долазака и 178.525 ноћења ( 65%) представљајући тржиште са највећим порастом у 2024. години у Београду.
Следе туристи из Немачке 61.367 и 124.285 ноћења, из Хрватске 53.231 долазака односно 105.919 ноћења, затим туристи из БиХ (50.235), Бугарске (41.632), Румуније (40.952), Црне Горе (36.965) и Грчке (35.951).
- У 2024. години структура туриста у Београду се променила у корист прошлогодишњих растућих тржишта, првенствено Кине, затим Румуније и Грчке. На сва три тржишта имали смо запажене промотивне и пословне активности, укључујући и Турску која је највеће емитивно тржиште за Београд. Туристичка организација Београда је носилац обједињеног наступа на сајму туризма у Истанбулу, реализовали смо бројне презентације и пословне сусрете у иностранству и угостили велики број ино туроператора, агената и новинара - каже Миодраг Поповић, директор ТОБ.
Он се осврнуо и на то да је број гостију из САД у првих десет месеци достигао 34.128 ( 7%), као и тренутно растућа тржишта Италије, Велике Британије, Шпаније, Израела.
- Постојање директних летова игра кључну улогу у остварењу стабилног туристичког промета, а наша национална авио компанија Ер Србија је ове године премашила досадашње рекордне резултате са више од 4,19 милиона путника - додаје Поповић.
Како каже, до краја године очекује се да ће укупан пораст броја туриста у престоници Србије бити између 10-15% са највећом концентрацијом око новогодишњих и божићних празника.
- Иако ће један део тих гостију ући у јануарске статистичке податке. Важно је да понуда Београда током празника буде конкурентна са понудом других европских градова, по квалитету и садржајима - закључује Миодраг Поповић.
Србија Данас/Блиц