Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СВИМА ЈЕ ДОСТА ЛУДАЧКИХ ГУЖВИ У БЕОГРАДУ: Ево шта кажу стручњаци - ово су МОГУЋА РЕШЕЊА

11.12.2019. 10:32
Пише:
Србија Данас/Блиц
gužva u saobraćaju
гужва у саобраћају / Извор: Профимедиа/илустрација

Да на престоничким улицама има превише аутомобила, тврде и позиција и опозиција, али и саобраћајни стручњаци!

Београд је протеклог викенда био међу најзагађенијим градовима на свету, а многи су за то окривили неповољне временске услове, ложионице, фабрике и - саобраћај.

ОГРОМНА СНИЖЕЊА! Фирст минуте понуде за Грчку никад јефтиније - цела породица може да летује за мање од 400 евра!

ОГРОМНА СНИЖЕЊА! Фирст минуте понуде за Грчку никад јефтиније - цела породица може да летује за мање од 400 евра!

Од 1. јануара ЗАБРАНА! Уводе се НОВЕ МЕРЕ против БАХАТИХ ВОЗАЧА!

Од 1. јануара ЗАБРАНА! Уводе се НОВЕ МЕРЕ против БАХАТИХ ВОЗАЧА!

ВРШЕ СЕ ПРИПРЕМЕ ЗА БГ МЕТРО: Ево колико ће коштати целокупна изградња и када ће бити готов

ВРШЕ СЕ ПРИПРЕМЕ ЗА БГ МЕТРО: Ево колико ће коштати целокупна изградња и када ће бити готов

Да на престоничким улицама има превише аутомобила, тврде и позиција и опозиција, али и саобраћајни стручњаци. Да је неопходно смањити број возила, нарочито у центру града, постоји консензус, али не и начин на који би то могло да се уради. А у јавности се појавило неколико предлога.

ЗЕЛЕНА НАЛЕПНИЦА

- Постоје инструменти као што су забране уласка у центар за возила која немају зелену налепницу. Са друге стране, различитим мерама којима дестимулишемо људе да дођу у центар са аутом, далеко се више може урадити на спречавању загађења него забраном ове две врсте мотора - рекао је недавно  Крсто Липовац, професор Саобраћајног факултета.

Његов колега Милан Вујанић, међутим, тврди "да би на овај начин била угрожена људска права".

- Таква мера би била дискриминаторска и сваки грађанин би имао право да пресавије табак и тужи. Не знам како би се то могло извести - каже Вујанић.

Gužva
Гужва / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

ПАР-НЕПАР

Средином јула 2016. због високе загађености ваздуха челници Париза су се одлучили за увођење система пар-непар. Једног дана само грађани којима се таблица завршава на парни број имају право да возе у време највећих гужви, док другог дана возе само они са непарним бројем. Старији Београђани се сећају како је својевремено код нас на снази био систем пар-непар, али због - несташице бензина.

- Могуће је увести и сада систем пар-непар, али ћете имати проблем да народу објасните зашто то радите. Ко ће мени који сам купио аутомобил казати немој да возиш - каже Вујанић.

Са њим се слаже Дамир Окановић из Комитета за безбедност.

guzva
гузва / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

- Не би ништа значило увођење система пар-непар јер се аутомобили не би делили по гориву које троше, већ по таблицама. Тако би се у исти кош стављала возила која на пример троше дизел гориво и метан, а није прихватљиво да они који мање загађују, буду у истом кошу са онима који јако загађују – истакао је Окановић.

НАПЛАТА УЛАСКА

У мају ове године Град Београд је расписао тендер за израду студије "Управљање саобраћајем у Београду кроз модел тарифирања приступа централној зони". Међутим, под притиском јавности она је брже-боље повучена.

Како је стајало у документу, велики број градова у свету, попут Лондона, Сингапура, Стокхолма, Милана, проблем су решили на овај начин.

- Уколико би сви могли ући у централну зону ако плате, наплата уласка се чини као најбоље решење. Тиме бисмо ослободили центар, смањили загађење, улице би биле проходније, а јавни превоз би лакше функционисао - објашњава Вујанић.

Gužva
Гужва / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

ДРУГА РЕШЕЊА

Стручњаци се слажу да би држава требало да подстиче куповину еколошких возила.

- Један од проблема је што не постоје подстицаји за куповину возила која мање загађују околину – каже  Дамир Окановић.

Ово потврђује и професор Вујанић.

- Боље би било да стимулишете регистрацију возила са евро 5 и евро 6 мотором. Држава би требало да омогући 50 одсто мање плаћање, али и смањивање акцизе на плин - јасан је Вујанић и додаје да би решење могло бити да уколико имате три путника у возилу, можете да користите жуту траку.

Београд у ЦРВЕНОЈ ЗОНИ! Издато упозорење грађанима: Затворите прозоре и не излазите напоље!

Београд у ЦРВЕНОЈ ЗОНИ! Издато упозорење грађанима: Затворите прозоре и не излазите напоље!

Отворен празнични фестивал у парку на Топличином венцу! (ФОТО)

Отворен празнични фестивал у парку на Топличином венцу! (ФОТО)

ЗНАЧАЈНИ РЕЗУЛТАТИ КАНЦЕЛАРИЈЕ ЗА МЛАДЕ: Организован мини сајам успешних предузетника (ФОТО)

ЗНАЧАЈНИ РЕЗУЛТАТИ КАНЦЕЛАРИЈЕ ЗА МЛАДЕ: Организован мини сајам успешних предузетника (ФОТО)

Народни музеј чува благо Србије: Дигитализацијом годинама спашавају историјско наслеђе (ВИДЕО)

Народни музеј чува благо Србије: Дигитализацијом годинама спашавају историјско наслеђе (ВИДЕО)

Радник "Паркинг сервиса" пронашао 10.000 фунти: Његов следећи потез одушевио Београд!

Радник "Паркинг сервиса" пронашао 10.000 фунти: Његов следећи потез одушевио Београд!