Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ускоро ИСТОРИЈСКЕ промене у Београду: Остајемо без омиљеног градског превоза?

16.07.2018. 08:47
Пише:
Србија Данас/Блиц
beograd,zeleni venac
београд,зелени венац / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Замена возила зависи од финансијских могућности

Дуже од седам деценија градски превоз у Београду се не може замислити без тролејбуса, али би наредних година популарне троле ипак могле да оду у историју!

Нешто више од 80 тролејбуских возила саобраћа свакодневно на седам линија, а према најавама градских челника, њих би у догледној будућности, зависно пре свега од финансијских могућности, требало да замене електробуси.

Како је Горан Весић изложио у експозеу приликом избора за заменика градоначелника, Београд ће у наредне две године набавити 200 нових аутобуса, од којих ће 50 бити зглобни, 20 минибуса и 80 електробуса.

- Набавка електричних аутобуса је посебно важна јер ћемо њима заменити тролејбусе, што значи да ћемо да укинемо мрежу. То ради и Москва, као што је градоначелник Собјанин рекао Синиши Малом и мени, кад смо га посетили пре две године – рекао је тада Весић.

beograd
београд / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Слично је најављивао и бивши градоначелник Синиша Мали у априлу пред истек мандата.

- Град Београд се бори за што већи број електробуса, тренутно их имамо пет, али ће их до краја године бити још 80. Београд је први град у Европи који је имао је једну линију јавног превоза у потпуности покривену електробусима. Кад набавимо још 80 возила, бићемо европски рекордери по том питању – рекао је том приликом Мали.

Иначе, идеја о увођењу тролејбуског саобраћаја у Београду постојала је још пре Другог светског рата. Тада је Дирекција трамваја и осветљења у два наврата, 1938. и 1940, расписала лицитацију за набавку одређеног броја возила. Ипак, пројекат није реализован, а разрушени Београд ослобођење је дочекао са готово уништеном трамвајском инфраструктуром, тако да идеја о увођењу тролејбуса поново постаје актуелна. Одлучено је да се тролејбуском линијом замени трамвајска линија 1 (Калемегдан – Савинац).

Први тролејбус свечано је представљен на првомајској паради 1947, а био је у питању модел "фијат 668". Током седам деценија београдским улицама саобраћало је 17 различитих модела овог превозног средства.