Весић: Ђилас би да заврши започету пљачку грађана
Весић каже да му је смешно када Ђилас каже да су у његово време на челу градских предузећа били успешни професионалци
Градски менаџер Горан Весић оценио је данас да је добро то што је Драган Ђилас тако помпезно најавио своју кандидатуру на београдским изборима јер је подсетио грађане на време када је владао Београдом, а које су обележиле афере, скандали и расипање народних пара, али је очито да му није било довољно пљачке и сада би да заврши започети посао.
Вучић о НЕРВОЗИ ОПОЗИЦИЈЕ: Многи би да се врате ПО СВАКУ ЦЕНУ
У одговору Ђиласу, Весић каже да је запајен изјавом бившег градоначелника који тврди да Београд данас није безбедан град.
Изгледа, подсећа Весић, да је Ђилас заборавио да је у време док је владао Београдом десетогодишња девојчица Тамара Џолић на протесту становника Ресника, испред Скупштине града. добила ударац од његовог обезбеђења.
Ђилас је изгледа, подсећа такође градски менџер, заборавио случај Мирослава Ранковића из Раље, који је добио ударац од тадашњег председника Градског одбора ДС Александра Шапића који је у овом случају био Ђиласов телохранитељ.
У прилог томе Весић наводи податке које је раније данас изнео министар Небојша Стефановић да је укупан криминалитет у Србији у првих девет месеци 2016. године смањен је за 5,4 одсто у односу на исти период 2015, те да је расветљено нешто више од половине свих кривичних дела.
- Сада ће о безбедности да прича човек чији су сарадници тукли грађане Београда!? - констатује Весић у одговору Ђиласу.
Коментаришући изјаву Ђиласа да је његова власт за реконструкцију Булевара ослобођења добила награду ЕУ, Весић каже да је то могуће, алии да се сећа да је, како каже, неке награде бивши градоначелник куповао као ону у Даблину када се хвалио да је Београд проглашен градом будућности а потом се испоставило да је та награда плаћена из буџета града.
- Дакле, оним што је урадио на Булевару Ђилас је највише наградио себе и своје сараднике јер су дали посао компанији која је била за милијарду динара скупља од најефтиније понуде. И после се чуди зашто његови сарадници одговарају - навео је Весић у писаној изјави.
На тврдњу Ђиласа да он и његови сарадници ниси имали користи од владавине Београдом, Весић одговара питањем: "Па откуд његовом најближем сараднику Александру Бјелићу, бившем менаџеру Београда нови џип од 100.000 евра са платом од 117 хиаљада динара".
Весић каже да му је смешно када Ђилас каже да су у његово време на челу градских предузећа били успешни професионалци.
- Па док је он био градоначелник управљачки врх ЈКП Градска чистоћа имао је генералног директора, заменика генералног директора, два извршна директора, три помоћника генералног директора, 12 саветника генералног директора, осам директора разних сектора, двадесетак помоћника директора сектора, сијасет разних руководилац служби са високим коефицијентом - навео је градски менаџер и додао:
- На челу Градске чистоће био је партијски кадар Александар Стаменковић, човек без икаквог радног искуства. Јавна преудузећа Ада Циганлија и Ташмајдан водили су људи чија је једина квалификација била запослење у Народној канцеларији Председника Републике коју је такође водио Драган Ђилас. Само је Ташмајдан те године направио губтак од 49 милиона динара а Ада 4 милиона динара. Данас оба предузећа послују без субвенција и са добитком. Директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Борис Ранковић је пре тог места радио као правник у Председништву а пре тога правник у KK Црвена звезда.
Ђиласа, истиче Весић, треба да буде срамота да прича о Градској чистоћи јер је то предузеће уништио када их је натерао да купи зграду Инекса у којој је сада градска управа а која јој уопште није потребна.
У ову инвестицију за коју, каже Весић, Градска чистоћа сигурно није требало да даје новац отишло је, што директно, што индиректно десет милиона евра.
Истиче да је „Градска чистоћа“ је узимала краткорочне позајмице да би исплатила зараде запосленима. То предузеће је 2013. имало добит од 33 милиона динара и пословало је на ивици егзистенције, а три године касније (2016) 952 милиона динара добити.
- Ђилас је уништио градска предузећа. Реформом јавног сектора у 2014. остварили смо невероватне резултате. Раније је из буџета новац издвајан за јавна предузећа, а сада та иста предузећа доприносе градском буџету. Колики је помак најбоље говори то што је 2013. години у буџет пребачено 633 милиона, а ове године 4,5 милијарди динара. 2014. године смо затекли јавни сектор који је производио „минус“, имали смо јавна предузећа са губитком од скоро 1.5 милијарди динара, а две године касније (2016) јавни сектор је „у плусу“ готово 3,8 милијарди динара. ЈКП „Београд пут“ је за две године направио позитиван помак од милијарду и по динара, а ЈКП „Паркинг сервис“ је 2013. године имао добит од 49 милиона динара, да би 2015. године имао добит од 613 милиона динара, што је 13 пута више - навео је градски менаџер.
Урбанистички план
Подсећа и да је док је овај град водио Драган Ђилас усвајано око 10 урбанистичких планова годишње, а ми усвајамо више од 50 таквих планова.
Покривеност града урбанистичким плановима била је око 30 одсто а данас је 65 одсто, каже Весић и додаје да без урбанистичких планова нема развоја града и планске изградње.
У 2013. години, подсећа такође, у Београду је издато свега 40 грађевинских дозвола за око 250 000 кварата, а актуелна власт ће ове године издати грађевинских дозвола за милион квадрата.
- О Ђиласовим малверзацијама можемо да причамо данима. Кампања ће бити прилика да се подсетимо шта је урадио са Београдом. Да рецимо чују како 2013. године хвали Београд на води а 2017. године напада овај пројекат. Или како је 2012.најваљивао музичку фонтану на Славији а када смо је ми изградили исту фонтану напада. И да грађани виде на лицу места разлику између садашње градске власти која уређује град, штеди паре и домаћински води град и бахатог тајкуна Ђиласа који је мислио да је Београд његова приватна својина и машина за прављење пара - закључио је Весић.
Треба ли, пита Весић, да подсећа да су у Ђиласово време купљени аутобуси за ГСП пољског Солариса уместо домаћег Икарбуса.
За 200 аутобуса је, каже, уместо 300.000 евра по аутобусу, могло да се да 200.000 евра нашем домаћем Икарбусу и да се истовремено помогне домаћа индустрија којој је помоћ неопходна, а да се уштеди скоро 20 милиона евра у буџету Београда.
- Ђиласа стварно треба да буде срамота када прича о дугу који је оставио у Београду. Укупан дуг који смо затекли износио је 1,2 милијарде евра или око 700 евра по глави становника. Драган Ђилас је породиљама и трудницама дуговао 400 милиона динара а на исплату се чекало и по годину и више дана а сада прича како је град смањио надокнаде са педесет на десет хиљада. Десет хиљада динара додатне помоћи примају запослене породиље а незапослене 35 хиљада динара. Али ми наше обавезе тим женама исплаћујемо у дан. Не лажемо их да ће добити паре које немамо као што је то радио Ђилас - указао је Весић.
Градски менаџер каже да види да Ђилас ћути када је у питању афера са набавком подземних контејнера.
- Велики стручњак кога је поставио за директора Чистоће купио је 1.950 контејнера који су показали озбиљне недостатке у њиховом квалитету, јер ови производи нису били водо-непропусни, због чега су се пунили кишницом, рђали и пропадали. Грађани могу сваки дан да виде ове резултате Ђиласовог рада. Бацио је на ове контејнере 5 милиона евра и још пет на куповину камиона и њихову уградњу - навео је такође градски менаџер.
Говорећи о мосту на Ади, Весић истиче да је тај "Ђиласов мост" пример расипања пара.
Првобитно је, каже, 2008. године уговорена његова изградња за 124,5 милиона, али су трошкови током градње значајно нарасли па је цена одмах подигнута за 35 милиона евра више од планираног.
Како би овај мост са косим затегама без приступних саобраћајница био само туристичка атракција града, тако су трошкови градње његових прилаза нераскидиви део целине моста, истиче Весић и додао да је петља "Радничка" коштала је 75,1 милион евра.
- Недавно су завршене приступне саобраћајнице до Тошиног бунара која је коштала 13 милиона евра, петља која мора тек да се изгради и повеже мост са Раковицом коштаће још око 50 милиона евра а тунел испод Топчидера без кога мост нема пуну функцију још 70 милиона евра. Да не причам да је Ђилас платила чак девет милиона евра ''награде'' за ''убрзање'', да би Мост ана Ади био завршен пре рока и свечано отворен за дочек Нове 2012. године - истиче Весић.