Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ана је осмислила платформу за учење на даљину која се користи у Холандији! Од данас је доступна у српским школама и то бесплатно!

17.03.2020. 16:13
Пише:
Србија Данас
Ana Ratinović
Ана Ратиновић / Извор: Фото: Кампстер

Ана Ранитовић стручњак је у области мерења друштвеног импакта науке и кооснивач је платформе Кампстер која се користи на Универзитету у Гронингену.

Поводом обуставе наставе до краја школске године и настале ситуације услед корона вируса, Ана Ранитовић и њен тим донирали су Кампстер онлајн школу бесплатно свим школама,  факултетима и компанијама у Србији.

Тим поводом, др Ана Ранитовић у разговору за портал СрбијаДанас објаснила је које су предности и мане учења на даљину, као и шта родитељи могу да очекују од оваквог вида образовања. 

Које су предности и мане одржавања наставе на даљину? Са каквим изазовом ће се сусрести ђаци и њихови професори? 

Главна предност онлајн учења је наравно та што омогућава ђацима и студентима да приступе знању кад год им одговара и да предавања слушају колико пута је потребно, уколико нешто нису разумели. Мана је та што је ученик сам и нема контакта са другим ученицима и наставницима, што лоше утиче на мотивацију и подстиче одустајање. Напредна платформа за онлајн учење као што је Кампстер има додатне предности које то предупређују - укључује комуникацију између ђака и наставника, има интегрисане друштвене мреже, интерактивне провере знања и гејмификацију. То је оно што и ја лично користим у онлајн едукацији како бих материју учинила интересантнијом, а учење интерактивнијим и у пракси сам приметила да то мотивише ученике да редовно прате наставу.

На који начин треба организовати такав вид наставе? 

Због брзине деловања коју тренутна криза захтева изузетно је важно да се користе једноставна решења која су у техничком смислу приступачна већини предавача и већини ученика. То се показало као велики изазов у Кини, на пример, и због тога смо се у Кампстеру посебно фокусирали на то да нашу онлајн школу учинимо што лакшом за употребу и да наставник у што мање кликова и без претходног знања о онлајн едукацији постави свој предмет у онлајн свет, како би имао више времена да се бави предавањем и контактом са ђацима. Наравно, ту је и нас тим стручњака за онлајн едукацију који тренутно дежура како би одговорио на сва питања и недоумице ђака и наставника.

Ана Ранитовић је дипломирала социологију на Филозофском факултету у Београду, као студент генерације. Као Chevening и Цларендон стипендиста, докторирала антропологију на Универзитету у Оксфорду. Учила и предавала у 7 образованих система (Србија, Тајланд, Јужна Кореја, Енглеска, Шпанија, Холандија, Италија). Преко десет година искуства у истраживању, квантитативној и квалитативној анализи података и развоју пројеката. Каналисала образовање и искуства у креирање више успешних друштвено корисних и стартуп пројеката. Осим што је суоснивач и ЦЕО Кампстера, ангажована је као аналитичар на Универзитету у Гронингену.  

Како је најбоље мотивисати децу да прихвате такав начин учења? 

Кампстер платформа се заснива на принципу да учење није мучење и сазнању да је образовање друштвена активност која се много делотворније одвија у интеракцији са другима. Из тог разлога, друштвена интеракција мора бити у основи сваког вида образовања, па тако и онлајн образовања. Уз то, треба да користимо све могућности које пружају савремене технологије - попут игрица, онлајн комуникације, адаптивних метода за прилагођавање материјала индивидуалном напретку полазника - јер то све чини учење много занимљивијим и делотворнијим.

Како је могуће заменити физички контакт и ауторитет професора током наставе на даљину? 

У Кампстер онлајн школи ученици могу радити задатке, полагати квизове и тестове, а према параметрима које задаје наставник, и све је на једном месту и бележи се. Посебно смо обратили пажњу на евидентирање присуства ученика - платформа аутоматски води евиденцију о свакој активности ђака - да ли је одслушао предавање, прочитао лекцију, урадио задатак, да ли је помогао другом ђаку са неким питањем или проблемом. Осим тога, оно што ја често радим јесте да постављам временске рокове када је потребно активност извршити. 

У коликој мери онлајн настава може заменити традиционални вид учења у школама? 

Онлајн настава никада неће моћи и не треба да замени школу, али у тренутним условима ако је добро осмишљена представља одличну и ефективну алтернативу. У контексту пандемије, нама је онемогућен физички контакт, и зато је заиста од значаја да нађемо друге начине да будемо заједно. 

Постоји ли разлог да родитељи буду уплашени за образовање свог детета уколико се оно одржава онлајн, а не у учионицама и школама? 

Свим овим елементима које сам описала ми смо настојали да пренесемо искуство школе у онлајн окружење, и то је нешто на шта ученици с којима радимо одлично реагују - кажу да им на тај начин помажемо да одрже рутину, а такође се подстиче и заједништво и интеракција што је веома конструктиван начин да пребродимо тренутну ситуацију која захтева изолацију.

Кампстер је одлучио да потпуно бесплатно уступи платформу за онлајн учење свим школама, факултетима, појединцима и компанијама који желе да у овом перидоу имплементирају платформу за учење на даљину и на тај начин наставе да пружају услуге свим својим корисницима у безбедном окужењу. Бесплатну платформу можете преузети ОВДЕ.