Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЂАЦИ ЋЕ МОЋИ ДА ОДАХНУ! Уводи се НОВО ПРАВИЛО у све школе!

13.03.2019. 13:47
Пише:
Србија Данас/Ало
đaci
ђаци / Извор: Фото: Профимедиа/Илустрација

Критеријуми не би требало да се разликују од школе до школе.

Родитељи се често жале да су критеријуми наставника који оцењују њихову децу нереални, те се питају од чега зависи оцена у школи? Постоје ли различити критеријуми за различите ситуације?

Марија Крнета из Министарства просвете каже за РТС да критеријуме прописује стручно веће сваке школе, али да се на крају за оцену ипак пита наставник. Истиче да уколико се деси да на контролном тесту више од половине буду слабе оцене, наставник је дужан да га поништи.

Гостујући у Београдској хроници РТС-а, Марија Крнета каже да за критеријуме прописује Стручно веће сваке школе и да они постоје у правилницима.

- Критеријуми не треба да се разликују од школе до школе, а ресорно министарство је прописало који ниво знања треба да постигну ученици у одређеном периоду свог образовања - наводи Крнета.

- Са друге стране, у пракси ствари стоје другачије. Истиче да је сам наставник аутономан у оцењивању.

- Због тога су међу наставницима најтраженији семинари о оцењивању, јер често на истом нивоу школовања могу се уочити различити критеријуми - напомиње Крнета.

- Да ли је за двојку потребно 50 или 60 одсто тачно урађеног теста, зависи од тежине задатака које је наставник на контролоном тесту задао - каже Крнета.

Преживела је тортуру Албанаца, а умало је СТРАДАЛА од пијаног мужа! ОВО је потресна прича једне Марине са КиМ!

Преживела је тортуру Албанаца, а умало је СТРАДАЛА од пијаног мужа! ОВО је потресна прича једне Марине са КиМ!

Навела је да постоје три нивоа тежине које ученици морају да постигну - основни, средњи и напредни.

- Ако је реч о провери знања само основног нивоа, праг може бити и 80 одсто тачно решених задатака - додаје Крнета.

Када је реч о изненадним петнаестоминутним тестовима, Крнета каже да тада наставник проверава да ли су ученици усвојили градиво предавано током часа.

- Оцена са таквог теста не треба да буде део коначне оцене - поручује Крнета.

Најава контролног бар пет дана раније

Како је истакла, праве провере знања најављују се пет дана раније, и ученик мора да зна шта ће се од њега тражити.

Крнета указује да уколико се деси да на контролном тесту више од половине буду слабе оцене, наставник је дужан да га поништи. И ђаци незадовољни оценама могу да траже понављање теста.

Према њеним речима, одељенске старешине треба да реагују ако има много ученика са слабим оценама из одређеног предмета.

Издржите СУТРАШЊИ МРАЗ, јер ОД СУБОТЕ СЕ СВЕ МЕЊА: Наредна СЕДМИЦА ДОНОСИ ЛЕТЊЕ ТЕМПЕРАТУРЕ

Издржите СУТРАШЊИ МРАЗ, јер ОД СУБОТЕ СЕ СВЕ МЕЊА: Наредна СЕДМИЦА ДОНОСИ ЛЕТЊЕ ТЕМПЕРАТУРЕ

Поручује да је сврха оцењивања да се ученик мотивше на учење, а не да се ђак блокира и исфрустрира.